Chudaroxoj...zpátky do serie :)
Moderátor: Moderators
- chudar
- st. skútrista
- Príspevky: 563
- Dátum registrácie: Št Nov 15, 2007 9:06 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: krnov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
myslím že sport 70 bych s timhle velmi snadno j..*l
...jinak teda stálo to dost
dneska jsem tam hodil origo zpalko at muzu svitit a trochu to projet po meste, tak to musím zítra poladit 



podpis som si este nenastavil
- chudar
- st. skútrista
- Príspevky: 563
- Dátum registrácie: Št Nov 15, 2007 9:06 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: krnov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
jo tady jsem jeste zapomel mám 2 videjka..jedno projízdka mestem a jedno pred garazi...bylo to ve stejny den takže ještě porad to nebylo uplně naladěný...
http://www.youtube.com/watch?v=hzhdPXpD69w
http://www.youtube.com/watch?v=X_GBV6Kf ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=hzhdPXpD69w
http://www.youtube.com/watch?v=X_GBV6Kf ... re=related
podpis som si este nenastavil
- Shorty
- skútrista
- Príspevky: 252
- Dátum registrácie: Po Aug 04, 2008 5:29 pm
- Skúter: Keeway F-act
- Bydlisko: Levice
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
kks este ta to neprehodilo nachrbat?
sak to ked doladis musi ist jak je..ute aj ja take ceeeeem 


podpis som si este nenastavil
- ApriliaSR50
- st. skútrista
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: Pi Apr 04, 2008 9:42 pm
- Skúter: Aprilia sr50 r
- Bydlisko: Topolcany
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
pocuj chudar co ta stala ta thermotheck paska na vifuk ??
podpis som si este nenastavil
- ApriliaSR50
- st. skútrista
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: Pi Apr 04, 2008 9:42 pm
- Skúter: Aprilia sr50 r
- Bydlisko: Topolcany
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
aha takze nic moc nieje to take drahe pocul som aj viac hehe napisal som ti ss
podpis som si este nenastavil
- chudar
- st. skútrista
- Príspevky: 563
- Dátum registrácie: Št Nov 15, 2007 9:06 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: krnov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
takže do konce týdne dorazí novej karbec Dellorto PHBG 19 Black edition a DO PHBL 24 je na prodej, takže jestli někdo máte zájem tak napište 

podpis som si este nenastavil
- chudar
- st. skútrista
- Príspevky: 563
- Dátum registrácie: Št Nov 15, 2007 9:06 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: krnov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
24ka prodana
a 19tka je na cestě a rozhodl jsem se ještě i pro mhr přírubu, takže zase penezoúlet 


podpis som si este nenastavil
- Beella
- st. skútrista
- Príspevky: 914
- Dátum registrácie: Po Mar 31, 2008 7:24 pm
- Skúter: Piaggio NRG Power DT
- Bydlisko: Nitra
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
Ale uz aj ten valec mas nejako dlho neplanujes zmenu??



podpis som si este nenastavil
- chudar
- st. skútrista
- Príspevky: 563
- Dátum registrácie: Št Nov 15, 2007 9:06 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: krnov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
karbec měním kvuli pravidlum zavodu!! Maximalni povoleny karbec je 19! 

podpis som si este nenastavil
- Beella
- st. skútrista
- Príspevky: 914
- Dátum registrácie: Po Mar 31, 2008 7:24 pm
- Skúter: Piaggio NRG Power DT
- Bydlisko: Nitra
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
Jaaj tak to som nevedel...
Ja ze len tak zase vymyslas ze nemas kam peniaze pchat...




podpis som si este nenastavil
- chudar
- st. skútrista
- Príspevky: 563
- Dátum registrácie: Št Nov 15, 2007 9:06 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: krnov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
tak po dlouhý době malý oživení....skůtr je stále ve fázi ladění a to kvůli svíčkám, který nejsou to co bych chtěl, takže jsem si obednal denso iridium za nelidský prachy
ale snad to pojede...jinak už je tam kiesler podložka a mhr příruba...dnes bych mohl přidat aktuální fotky 


podpis som si este nenastavil
- chudar
- st. skútrista
- Príspevky: 563
- Dátum registrácie: Št Nov 15, 2007 9:06 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: krnov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
tak mám 2 nový věcičky
... No a jelikož jsem chtěl ať to jede ještě trochu líp, tak jsem tam dal iridiovou svíčku a italkit zapalování...sice nesvítím ale letí to jako prase
....no a dále, po tom co mi včera umřel Reich tauchpumpe
tak jsem tam hodil origo čerpadlo a musím teda říct, že paráda, dneska jsem se za tu chvilku ježdění nedostal přes 55°C, coz je super...zítra budu řešit svícení, který bude nejspíš diodový...takže zatím takhle...video udělám až se u nás udělá hezky ...no a fotky celýho skůtra dám snad zítra
nechtěl jsem to fotit protože byl ještě v polorozloženým stavu...









podpis som si este nenastavil
-
- st. kolobežkár
- Príspevky: 135
- Dátum registrácie: Št Aug 21, 2008 6:26 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Červenica pri Sabinove
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
Co je na 55 stupnou super??? ...
Teplota motora: motor ako tepelný stroj je konštruovaný na určitú prevádzkovú teplotu, pri ktorej majú všetky súčasti vhodnú veľkosť a tým aj optimálnu vôľu voči sebe. Najväčším nepriateľom životnosti valcov je nízka teplota chladiacej kvapaliny, pretože teplota povrchu valca klesne pod tzv. kritickú hranicu, ktorá je asi 140° C. Pri tejto teplote valca nemá olej optimálnu teplotu a okrem zlých mazacích vlastností taktiež zle vytvára súvislý súdržný film na stene valca. Splodiny prenikajúce zo spaľovacieho priestoru napomáhajú vytváraniu kyselín (uhličitá, mravenčia, octová, dusičná, siričitá, bromovodíková atd.) a agresívneho CO a vodnej pary. Kyseliny sú korozívne jedna viac ako druhá, najsilnejšie pôsobia, ak sa kondenzujú na stene valca (piest potom tieto kyseliny veselo roztiera po celej ploche valca). Rosný bod závisí na okamžitom tlaku a teplote a preto musí byt teplota valca vždy vyššia ako teplota kritická. Najhoršie účinky sa prejavia pred dosiahnutím teploty chladiacej kvapaliny 60° C, potom sa negatívne vplyvy zmenšujú. Minimálne pôsobenie je pri teplote chladiacej kvapaliny vyššej ako 80° až 85° C, vyššia teplota je ešte lepšia (vypočítaná a laboratórne overená optimálna teplota motora je 120° C, ale problémom sú motorové oleje, ktoré len dnes dosahujú patričné parametre pre túto teplotu). Z tohto dôvodu je potrebné zabezpečiť čo najrýchlejšie spustenie motora a uvedenie na prevádzkovú teplotu. Vstupná teplota chladiacej kvapaliny do motora nesmie poklesnúť pod 75° C a pretože rozdiel medzi vstupom a výstupom býva asi 8° C, zabezpečenie tejto podmienky sa dosiahlo prechodom na vyššiu prevádzkovú teplotu (dnes všeobecne okolo 90° C). Ďalšou požiadavkou je dobré odvetranie kľukovej skrine, aby sa produkty spaľovania rýchlo odstraňovali. Toto je dnes riešené odsávaním do sania, kde vytváraný podtlak zrýchli odvod spalín oproti skôr používanému odvetraniu cez zachytávač olejových pár do ovzdušia (okrem zníženia množstva spalín v kľukovej skrini je toto riešenie predpísané zákonom). (Použitie športových kitov vzduchových filtrov toto odsávanie neumožňuje, nemajú možnosť pripojenia odvzdušňovacej hadice.) Konštrukcia motora musí byt optimalizovaná z hľadiska rozloženia teplôt, zmeny teploty po povrchu valca by mali byt pokiaľ možno nulové (nedosiahnuteľný sen všetkých konštruktérov ). Zmeny teplôt z pôsobenia nevhodne riešeného prúdenia chladiacej kvapaliny či prúdenia nasávanej zmesi alebo vzduchu spôsobujú tepelné deformácie valca a jeho zvýšené opotrebenie. To isté platí pri nesprávnej montáži, nerovnomerne dotiahnuté skrutky hlavy pôsobia rôzne pnutia, ktoré sa snažia vyrovnať deformáciu valcov alebo iných poddajnejších časti. Z tohto pohľadu sú lepšie skrutky pre pripevnenie hlavy, ktoré zasahujú až k ložiskám kľukového hriadeľa, deformácie sú vplyvom pružnosti dlhej skrutky menšie.
Teplota motora: motor ako tepelný stroj je konštruovaný na určitú prevádzkovú teplotu, pri ktorej majú všetky súčasti vhodnú veľkosť a tým aj optimálnu vôľu voči sebe. Najväčším nepriateľom životnosti valcov je nízka teplota chladiacej kvapaliny, pretože teplota povrchu valca klesne pod tzv. kritickú hranicu, ktorá je asi 140° C. Pri tejto teplote valca nemá olej optimálnu teplotu a okrem zlých mazacích vlastností taktiež zle vytvára súvislý súdržný film na stene valca. Splodiny prenikajúce zo spaľovacieho priestoru napomáhajú vytváraniu kyselín (uhličitá, mravenčia, octová, dusičná, siričitá, bromovodíková atd.) a agresívneho CO a vodnej pary. Kyseliny sú korozívne jedna viac ako druhá, najsilnejšie pôsobia, ak sa kondenzujú na stene valca (piest potom tieto kyseliny veselo roztiera po celej ploche valca). Rosný bod závisí na okamžitom tlaku a teplote a preto musí byt teplota valca vždy vyššia ako teplota kritická. Najhoršie účinky sa prejavia pred dosiahnutím teploty chladiacej kvapaliny 60° C, potom sa negatívne vplyvy zmenšujú. Minimálne pôsobenie je pri teplote chladiacej kvapaliny vyššej ako 80° až 85° C, vyššia teplota je ešte lepšia (vypočítaná a laboratórne overená optimálna teplota motora je 120° C, ale problémom sú motorové oleje, ktoré len dnes dosahujú patričné parametre pre túto teplotu). Z tohto dôvodu je potrebné zabezpečiť čo najrýchlejšie spustenie motora a uvedenie na prevádzkovú teplotu. Vstupná teplota chladiacej kvapaliny do motora nesmie poklesnúť pod 75° C a pretože rozdiel medzi vstupom a výstupom býva asi 8° C, zabezpečenie tejto podmienky sa dosiahlo prechodom na vyššiu prevádzkovú teplotu (dnes všeobecne okolo 90° C). Ďalšou požiadavkou je dobré odvetranie kľukovej skrine, aby sa produkty spaľovania rýchlo odstraňovali. Toto je dnes riešené odsávaním do sania, kde vytváraný podtlak zrýchli odvod spalín oproti skôr používanému odvetraniu cez zachytávač olejových pár do ovzdušia (okrem zníženia množstva spalín v kľukovej skrini je toto riešenie predpísané zákonom). (Použitie športových kitov vzduchových filtrov toto odsávanie neumožňuje, nemajú možnosť pripojenia odvzdušňovacej hadice.) Konštrukcia motora musí byt optimalizovaná z hľadiska rozloženia teplôt, zmeny teploty po povrchu valca by mali byt pokiaľ možno nulové (nedosiahnuteľný sen všetkých konštruktérov ). Zmeny teplôt z pôsobenia nevhodne riešeného prúdenia chladiacej kvapaliny či prúdenia nasávanej zmesi alebo vzduchu spôsobujú tepelné deformácie valca a jeho zvýšené opotrebenie. To isté platí pri nesprávnej montáži, nerovnomerne dotiahnuté skrutky hlavy pôsobia rôzne pnutia, ktoré sa snažia vyrovnať deformáciu valcov alebo iných poddajnejších časti. Z tohto pohľadu sú lepšie skrutky pre pripevnenie hlavy, ktoré zasahujú až k ložiskám kľukového hriadeľa, deformácie sú vplyvom pružnosti dlhej skrutky menšie.
podpis som si este nenastavil
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
pri 80°C sa mozes ist posadit akurat tak do depa a pozerat sa ako ostatny jazdia...ide o to ze hi endovy motor ma okolo tejto teploty najvyssi vykon...su aj na tuto teplotu konstruovane...nad 80°C je uz vykon ovela nizsi...okolo 90°C je uz kriticka hranica...jednak to uz nejde a jednak ho upecies...4t a 2t su kus o niecom inom...
tato teplota je milion krat overena...keby to lepsie jazdilo na vyssej teplote nik nechladi ako sialeny...toto nie je motor na denne jazdenie...tu ide len o vykon...
tato teplota je milion krat overena...keby to lepsie jazdilo na vyssej teplote nik nechladi ako sialeny...toto nie je motor na denne jazdenie...tu ide len o vykon...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- chudar
- st. skútrista
- Príspevky: 563
- Dátum registrácie: Št Nov 15, 2007 9:06 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: krnov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
všechno je to sice super co si tady ,,napsal" , ale v mém projektu se bavíme o Racing 2 taktním motoru u kterého je nejlepší a nejoptimálnější pracovní teplota 45-65°C a ty mi tady popisujes jak to vypada u 4T... pokud si myslíš že tvoje aprilka( podle podpisu) jezdí na víc jak 120°C tak se pleteš, vsadím se že na víc jak 70-75°C se nedostaneš pokud to máš všechno origo...ještě se máš hodně co učitpeto223 napísal:Co je na 55 stupnou super??? ...
Teplota motora: motor ako tepelný stroj je konštruovaný na určitú prevádzkovú teplotu, pri ktorej majú všetky súčasti vhodnú veľkosť a tým aj optimálnu vôľu voči sebe. Najväčším nepriateľom životnosti valcov je nízka teplota chladiacej kvapaliny, pretože teplota povrchu valca klesne pod tzv. kritickú hranicu, ktorá je asi 140° C. Pri tejto teplote valca nemá olej optimálnu teplotu a okrem zlých mazacích vlastností taktiež zle vytvára súvislý súdržný film na stene valca. Splodiny prenikajúce zo spaľovacieho priestoru napomáhajú vytváraniu kyselín (uhličitá, mravenčia, octová, dusičná, siričitá, bromovodíková atd.) a agresívneho CO a vodnej pary. Kyseliny sú korozívne jedna viac ako druhá, najsilnejšie pôsobia, ak sa kondenzujú na stene valca (piest potom tieto kyseliny veselo roztiera po celej ploche valca). Rosný bod závisí na okamžitom tlaku a teplote a preto musí byt teplota valca vždy vyššia ako teplota kritická. Najhoršie účinky sa prejavia pred dosiahnutím teploty chladiacej kvapaliny 60° C, potom sa negatívne vplyvy zmenšujú. Minimálne pôsobenie je pri teplote chladiacej kvapaliny vyššej ako 80° až 85° C, vyššia teplota je ešte lepšia (vypočítaná a laboratórne overená optimálna teplota motora je 120° C, ale problémom sú motorové oleje, ktoré len dnes dosahujú patričné parametre pre túto teplotu). Z tohto dôvodu je potrebné zabezpečiť čo najrýchlejšie spustenie motora a uvedenie na prevádzkovú teplotu. Vstupná teplota chladiacej kvapaliny do motora nesmie poklesnúť pod 75° C a pretože rozdiel medzi vstupom a výstupom býva asi 8° C, zabezpečenie tejto podmienky sa dosiahlo prechodom na vyššiu prevádzkovú teplotu (dnes všeobecne okolo 90° C). Ďalšou požiadavkou je dobré odvetranie kľukovej skrine, aby sa produkty spaľovania rýchlo odstraňovali. Toto je dnes riešené odsávaním do sania, kde vytváraný podtlak zrýchli odvod spalín oproti skôr používanému odvetraniu cez zachytávač olejových pár do ovzdušia (okrem zníženia množstva spalín v kľukovej skrini je toto riešenie predpísané zákonom). (Použitie športových kitov vzduchových filtrov toto odsávanie neumožňuje, nemajú možnosť pripojenia odvzdušňovacej hadice.) Konštrukcia motora musí byt optimalizovaná z hľadiska rozloženia teplôt, zmeny teploty po povrchu valca by mali byt pokiaľ možno nulové (nedosiahnuteľný sen všetkých konštruktérov ). Zmeny teplôt z pôsobenia nevhodne riešeného prúdenia chladiacej kvapaliny či prúdenia nasávanej zmesi alebo vzduchu spôsobujú tepelné deformácie valca a jeho zvýšené opotrebenie. To isté platí pri nesprávnej montáži, nerovnomerne dotiahnuté skrutky hlavy pôsobia rôzne pnutia, ktoré sa snažia vyrovnať deformáciu valcov alebo iných poddajnejších časti. Z tohto pohľadu sú lepšie skrutky pre pripevnenie hlavy, ktoré zasahujú až k ložiskám kľukového hriadeľa, deformácie sú vplyvom pružnosti dlhej skrutky menšie.

PS: alci nakonec jsem dal na tebe a vzal jsem teda denso misto NGK

podpis som si este nenastavil
- rspeed
- motorkár
- Príspevky: 1643
- Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
- Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
- Bydlisko: Čaňa
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
... ja len este raz dodam ze clanok bol o 4T motoroch,u 2T je olej priamo spalovany takze mu teplota moze kolisat
...
... som zvedavi co povies na to iridiove denso,v aute sa mi osvedcilo - uvidime aky rozdiel bude u 2T ...

... som zvedavi co povies na to iridiove denso,v aute sa mi osvedcilo - uvidime aky rozdiel bude u 2T ...
Naposledy upravil/-a rspeed v Pi Apr 17, 2009 8:35 pm, upravené celkom 1 krát.
- chudar
- st. skútrista
- Príspevky: 563
- Dátum registrácie: Št Nov 15, 2007 9:06 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: krnov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
jj presně tak, no a ještě teda nějaky aktualni fotky a aktualni stav naladění, ještě to není tiptop naladěné, ale už to jede velmi pěkně...škoda jen že bylo trochu vlhko tak to trochu klouzalo tak jsem to moc nerozjížděl



VIDEO
http://www.youtube.com/watch?v=wE4C2-Ijdu4



VIDEO
http://www.youtube.com/watch?v=wE4C2-Ijdu4
podpis som si este nenastavil
- rspeed
- motorkár
- Príspevky: 1643
- Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
- Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
- Bydlisko: Čaňa
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
... je to proste strojovna ... ten cerveny ram takto vyzera velmi dobre ... kedy bude graf?? ...
- chudar
- st. skútrista
- Príspevky: 563
- Dátum registrácie: Št Nov 15, 2007 9:06 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: krnov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Chudaroxoj...MHR Racing
no graf snad bude brzoo. možná by to mohlo vyjít příští tyden, jeste nevím jak na tom budu s penezma prece jen mereni taky neco stoji 

podpis som si este nenastavil