Nejdú mi uploadnúť na imageshack viac ako 12 obrázkov resp. keď ich uploadlo ukázalo iba 12 a keď som ich chcel uploadnúť znova, tak to nešlo
Potom pridám fotky aj ostatné.. dík za pochopenie
No takže môj
megapríspevok je tu aj keď nie s úplne úplne finálnymi fotkami, takže tolerujte napr. oranžovú krytku b.k. alebo skrutky na prednej brzde, chýbajúcu nakopávačku a pod.
Kúpený skúter - Takže ako viete kúpil som druhého slidera v dosť dezolátnom stave - zadretý motor, predná maska celá polámaná, všetky plasty, karbónový blatníček a drahé červené plexi streknuté sprejom za 5€. Jednoducho powedané mal to totálny Magor., ktorý nabúral do jednej baby ( kamarátky ) ktorá mu skočila do cesty so smiechom a krikom že stój stój. No nestihol to samozrejme ubrzdiť. Takže preto sú polámané plasty a ohnutý aj krk riadenia.
Avšak rozhodol som sa pre kúpu tohto "šrotu" ako vraví tato preto, že má papiere. Pôvodne bol skúter v krásnej tmavozelenej metalíze avšak po predaji ho mal istý Magor, ktorý spôsobil našemu miláčikovi veľkú ujmu na zdraví

Skúter som kúpil za nenormálnych 545€ ale zase kde kúpim slidera? Pamätal som si ho inak a čakal som že bude v lepšom stave, no čo už. Pripomeniem prevŕtané plasty a zaviazané so šnúrou na prádlo alebo radšej 10 podložiek ako si nájsť kratší šróbik. Polámané celé plasty, odtrhnutý sytič - zostala len polovica lanka od volantu, plynové lanko roztrhnuté a spojené s drôtom z bowdenu proste nepopísateľná hrôza !
Plán prestavby - Poskladať z dvoch skútrov jeden na značkách poriadny ako má byť a druhý len na vozenie po dedine a pod. Rozhodol som sa teda oba skútre úplne rozobrať, okrem motora. Rám a karoséria ( teda sedadlový plast nad nádržou, ktorý každý vidí keď otvorí kufor, ten má štítok s Vinkom, pochopiteľne som musel dať ten, ktorý je na značkách a motor je rovnaký typ, takže v tom nebol problém ) boli zo skútra čo som kúpil v zlom stave avšak z môjho som si prehodil aj sedadlo pretože bolo lepšie a dorobil som malé úchytky, ktoré boli poodlamované. Takto som sa pustil do nekonečného vyberania tých správnych a lepších vecí a tie navzájom poskladať tak aby bolo všetko na jednotku.
Postup práce - V jeden deň keď som mal voľno v robote som vstal o 8mej ráno a po naraňajkovaní som sa pustil do práce ktorú som robil okrem jednej obedovej prestávky až do polnoci !!!

V ten deň som stihol zhodiť všetky veci z jedného rámu, vyčistiť a jemne prebrúsiť rám, ktorý som následne strekol so sprejom proti hrdzi a navrch čiernym sprejom. Bolo mi ľúto že rámu ktorý som mal doteraz na skútri som sa takto venoval dva týždne no tu asi 2 hodiny.. potom som musel rozobrať krk riadenia, pretože ako som predpokladal bol ohnutý. Predpoklad sa potvrdil, aj keď sa ho tato pokúšal narovnať , nepodarilo sa, je to moc silné

tak ja som všetko musel rozobrať, teda aj moje riadenie a použiť ho na druhý rám. Všetko som dôkladne vyčistil, a znovu natrel s novou vazelínou a následne zložil. Našťastie rám asi nieje krivý, aspoň nevyzerá

Postupne som teda začal vyberať tie najlepšie veci a postupne ich skladať na skúter... stihol som nahodiť všetky potrebné veci, ako je napr. elektrika motor a lanká, avšak nemal som dosť a tak som do polnoci skladal ešte všetky plasty

. Motor sa len vystriekal zvonku s wapkou a prehodil sa celý ako bol.
Motor - ponechaný s úpravami z minulého roku z oranžového skútra Zuzka
Rám - z čierneho skútra vyčistený, prebrúsený a nastriekaný + volant a krk riadnia s okulármi z druhého skútra
Komponenty - prepínače na volant boli ponechané pôvodné, olejová a benzínová nádržka + predný brzdový systém z oranžového skútra - chystám ešte jemné opravy.
Plasty - zadné bočné plasty, stúpacie plasty pre spolujazdca a podlaha s bruchom sú z čierneho skútra, pretože boli v lepšom stave ostatné plasty okrem sedadlového plastu sú z oranžového skútra. Kapotážové plasty boli brúsené šmirgľami do jemnosti 800. Následne boli gitované ( jeden plast pred kolenami ) a streknuté šedým základom. Potom som plasty šmirgľoval, samozrejme pod vodou zase jemným šmirgľom (800) a strekli sa znova ale to už len tak popráškovali aby sa zatmavili stopy po väčšom vybrúsení, potom sa plasty striekali, kvalitnou lesklou bielou farbou. Cena bola 60€ - striekanie, všetky farby a robota, teda šmirgľoval som ich sám, takže to si nepočítam. S plastami som spokojný až na jednu chybu, ktorú urobil lakyrník. Predná maska ma stekance smerom dozadu skútra pri pohľade z boku z troch špárových dier na každej strane. Niesú až tak vidno ale rukou ich cítiť. Predný blatníček bol po márnych pokusoch odstránenia náteru prešmirgľovaný a streknutý sprejom a následne potiahnutý karbónovou fóliou. Takisto Slidery po stranách skútra boli vyšmirgľované, nastriekané a oblepené.
Plasty na druhý skúter ešte nemajú vybratú ani farbu ani niesú poopravované, pretože na to doposiaľ nebol čas. No prednú masku som trochu zrekonštruoval.
Svetlá - použil som paraboly MR11 ktoré som používal aj doteraz avšak na vašu radu som zatmavil ich pozadie plastov aj obímky.

dúfam, že sa páči. Krytky som tam dopošiľ nedal ale budem dávať kvôli chlpatým

no keby bol nejaký problém s prihlasovaním, že predné svetlá niesú schválené, jednoducho nahodím origo masku a je to.
Pokusy - Skúšal som ešte nejaké tie klapky, pretože na kúpenom skútri boli tiež nejaké tuningové avšak asi boli príliž mäkké pretože skúter mal dosť vysoké otáčky a pomaly pridával aj keď som mal pustený plyn, možno stačilo len doladiť. Nechcelo sa mi s tým srať kedže som nemal čas. No viem že jeden je o dosť vyššie ako ten druhý aj iný sklon klapiek tam je takže možno to niečo spraví aj na reakcií plynovej rukoväte, s tým menším by sa mal dať airbox, s tým čo teraz používam sa dá len open, lebo mi zavadzia zadný tlmič, teda nie mne ale airboxu.
Podoba finále
Galéria TU - stačí si skopčiť link ( fotené za šera, preto to nieje taká kvalita, ale bude aj to

)
http://img188.imageshack.us/gal.php?g=p8210642r.jpg
Chystám sa - Prihlásiť vynovený skúter s vynoveným menom - SuZy - na značky, možno dokúpiť zadné diódové svetlo so smerovkami a drahý podsedadlový plast + ak by sa bude dať vyrobiť predstavec na rajdy skúsim tie z Yamahy YZ250F k tomu by šiel nový rýchlopal a DH prepínače s nejakým koso rýchlomerom s otáčkomerom a pod., Opieskovať kolesá aj prednú vidlicu. Doladiť karburátor ale aj vizuálne doplnky, ktoré som nepostíhal, kvôli práci.
Zatiaľ nieje prihlásený, pretože kamarát bol na dovolenke a jeho brata chytili na skútri (slideri), modrej farby ktorý nebol na značkách ale mal moju značku a moje papiere pretože som si ich neprevzal kvôli tomu že som skúter potreboval prerobiť a potom on prepíše farbu a odhlási a ja by som to prihlásil. Avšak niekto ho asi nahlásil že je skúter kradnutý a poslali ho na expertízu s mojimi papiermi, ktoré nie sú vôbec z toho skútra a tá trvá MIN. 3 mesiace. Takže si ešte počkám a zase nič z toho nebude. Teraz idem na výšku do brna a mám zase po celej sezóne, kedy som sa mohol legálne voziť. Smutné no
Poradťe... - mám na bielo nastriakť ten plast ktorý je nad baterkou na podlahe a siaha až pod sedačku alebo len zboku spolujazdcove nášľapy? + Vidlicu na bielo a karbónovú fóliu alebo na čierno a bez fólie? Okuláre dám asi na čierno. Čo vy na to? 