nova konstrukcia variatora: J-Costa

tu sa prezentujte, čmárajte a podobné veci

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#201 Príspevok od užívateľa duky5 » Ut Okt 06, 2009 11:43 am

tak vies, turisticky jazdeny maxik okolo pumpy, vrazit tolko prachov do toho aby najazdil za 4 roky 9000 da zabrat :)

tuning variator prida na spotrebe, ale costa je inaksi tuning variator :) moze a nemusi zvysit spotrebu...skuste niekto toho nexa :)
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

mino2
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 414
Dátum registrácie: Pi Máj 18, 2007 9:10 am
Skúter: neuvedený
Bydlisko: R.Sobota

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#202 Príspevok od užívateľa mino2 » Ut Okt 06, 2009 12:43 pm

Aj podla mna pojde spotreba hore predsa to len pracuje pri vyšších otáčkach ale zase na druhú stranu ked plyn uberiem tak ako keby som vytlačil spojku a otáčky padaju....najazdil som ešte velmi málo tak spotrebu neviem posudiť...
Honda PS 150i

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#203 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ut Okt 06, 2009 1:11 pm

tak tak, J-Costa (vraj) dokaze spotrebu zvysit (ak vyuzivas naplno jeho vykonove moznosti), alebo mozes jazdit s nezmenenou spotrebou (ak vyuzivas jeho vykonove moznosti v mensej miere), alebo moze byt spotreba aj nizsia (ak vyuzivas jeho setriace moznosti, teda jazda v nizsich otackach pokojnym tempom a pod.)

Je mozne, ze u vybranych 500ccm motorov je variator robeny tak, ze sa polremenice nestretnu ani pri najtazsom prevode, a preto ziadne poskodenie oderom...
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
velvet
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 68
Dátum registrácie: So Jún 06, 2009 10:04 pm
Skúter: benelli velvet 150
Bydlisko: Bottova 22,Ruzomberok

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#204 Príspevok od užívateľa velvet » So Okt 17, 2009 5:17 pm

Idem do toho,na moj skuter stoji J-Costa 159eur v minibikemanii.Na buduci tyzden ho objednavam potom dam vediet.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
velvet
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 68
Dátum registrácie: So Jún 06, 2009 10:04 pm
Skúter: benelli velvet 150
Bydlisko: Bottova 22,Ruzomberok

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#205 Príspevok od užívateľa velvet » Ne Feb 07, 2010 12:24 pm

Zdravim,montujem ten variator J-COSTA a mam problem.Na starom variatore ma zadna strana ozubenie cez ktore ho pohana hriadel z motora ale costa to tam nema.Tak potom ako ho pohana.Moze to fungovat tak ze predna strana ho cez trenie remena roztoci,alebo ako?Poradte.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
modreOKO
motorkár
motorkár
Príspevky: 2472
Dátum registrácie: Po Aug 31, 2009 8:12 pm
Skúter: Yamaha AEROX - Modroocko :)
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#206 Príspevok od užívateľa modreOKO » Ne Feb 07, 2010 12:28 pm

ved hod aj nejake foto, nech si vieme predstavit,,, ;)
Yamaha AEROX - r-*projekt*polini corsa 0,7deci,21DO,multivar,elektr.vodna pumpa,Xkevlar...+++najmenej kazivý scooter z fóra

Užívateľov profilový obrázok
kenny
skútrista
skútrista
Príspevky: 261
Dátum registrácie: Ut Júl 21, 2009 10:45 pm
Skúter: honda FMX650
Bydlisko: BA

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#207 Príspevok od užívateľa kenny » Ne Feb 07, 2010 12:38 pm

speedfight tam ozubenie nema vobec...kluka aj vatiator su uplne hladke...mozno ti dali spatny variator ale nechcem ta strasit...zmeraj aspon dlzku valceku ci je rovnaka....podla mna to moze frcat
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#208 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ne Feb 07, 2010 12:39 pm

2 velvet: ano, prenos funguje cisto cez remen... chybajuce ozubenie na zvone variatora umoznuje specialne vlastnosti tohto variatora, ako je napriklad znizenie otacok pri zachovani ustalenej vyssej rychlosti, alebo lepsia reakcia na plyn...
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
kenny
skútrista
skútrista
Príspevky: 261
Dátum registrácie: Ut Júl 21, 2009 10:45 pm
Skúter: honda FMX650
Bydlisko: BA

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#209 Príspevok od užívateľa kenny » Ne Feb 07, 2010 12:43 pm

the bandit: takze fungovat by mu to malo aj hladke nie?????????? ale ja by som do toho variatzora nesiel....daju sa na to zohnat tie zavazia?? tak asi daju ale asi to bude aj trosku problem nie??
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#210 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ne Feb 07, 2010 12:56 pm

the bandit: takze fungovat by mu to malo aj hladke nie??????????
na vsetkych J-Costa variatoroch je ich zadna strana bez ozubenia, variator sa na kluke otaca uplne volne, prenos krutiaceho momentu je zabezpeceny len cez pevnu polremenicu scootra, ktora ostava povodna a je napevno priskrutkovana ku kluke, a remen medzi polremenicami...
daju sa na to zohnat tie zavazia?? tak asi daju ale asi to bude aj trosku problem nie??
na to sa treba spytat predajcu, ktory ten variator predava... ale kedze tie valceky funguju na malicko inom principe nez v klasickom variatore, ich opotrebenie je zasadne mensie, a zaroven nesposobuje ziadne zasadne problemy typu dier vo vykone, ako je tomu u klasickych variatorov... Nahradne valceky sa daju okrem ineho zohnat i na internete ci priamo u vyrobcu, ale ceny su rozne...

V klasickom variatore sa valceky kotulaju a svojim telom roztvaraju variator, vdaka comu sa na nich casom vytvoria plosky, kvoli ktorym sa valceky nechcu kotulat plynulo, a z toho vyplyva nerovnomerny chod klasickeho variatora a z toho vyplyvajuce diery vo vykone...
V J-Costa variatore sa valceky vplyvom odstredivej sily vysuvaju z dier a odtlacaju zvon variatora (otvaraju variator), jedine opotrebenie je na ich gulatej spicke, kde sa po case vytvoria plosky... ale rozdiel vo funkcnosti je len ten, ze sa vdaka ploske valceky malicko skratia, a tym padom otvoria variator malicko menej nez neopotrebovane valceky, a teda maximalka malicko klesne... ale diery vo vykone nie su...
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
velvet
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 68
Dátum registrácie: So Jún 06, 2009 10:04 pm
Skúter: benelli velvet 150
Bydlisko: Bottova 22,Ruzomberok

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#211 Príspevok od užívateľa velvet » Ne Feb 07, 2010 2:09 pm

Dakujem za rady,prave som to nahodil a funguje to ako ste vraveli len to ma jednu chybu-Ze von je sneh a ja som nedockavy ako male dieta.Potom napisem ako to funguje.

A tie valceky nie je problem zohnat. cela sada stoji 20eur a maju ake len chces.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
dr.snake
motorkár
motorkár
Príspevky: 3092
Dátum registrácie: Pi Jan 27, 2006 11:06 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: KE
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#212 Príspevok od užívateľa dr.snake » Ne Feb 07, 2010 5:30 pm

som zvedavy co to na tej 150-ke urobi
kukam ze v taliansku sa da kupit aj za 100 eura....ak nepredam svoju bucoru da dam donest :D
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
velvet
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 68
Dátum registrácie: So Jún 06, 2009 10:04 pm
Skúter: benelli velvet 150
Bydlisko: Bottova 22,Ruzomberok

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#213 Príspevok od užívateľa velvet » Po Mar 08, 2010 9:02 pm

dnes som bol na prvej jazde a odskusal som variator J-COSTA a nic.Ani zrychlenie lepsie ani maximalka vyssia totalne sklamanie.Este mam tazsie valceky tak skusim tie ale moc tomu neverim.Len nech sa zlepsi pocasie.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
dr.snake
motorkár
motorkár
Príspevky: 3092
Dátum registrácie: Pi Jan 27, 2006 11:06 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: KE
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#214 Príspevok od užívateľa dr.snake » Po Mar 08, 2010 9:04 pm

fuuu...este dobre ze som to nekupil..klasicke malossi je asi naj..ani na skutr forum to moc nechvalia
asi preto som uz nasiel v talianskych shopoch aj cenu pod 90e...
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
geetee =)
Riaditeľ Zemegule
Príspevky: 879
Dátum registrácie: St Máj 14, 2008 4:26 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#215 Príspevok od užívateľa geetee =) » Po Mar 08, 2010 9:12 pm

THeBaNDiT napísal:tak tak, J-Costa (vraj) dokaze spotrebu zvysit (ak vyuzivas naplno jeho vykonove moznosti), alebo mozes jazdit s nezmenenou spotrebou (ak vyuzivas jeho vykonove moznosti v mensej miere), alebo moze byt spotreba aj nizsia (ak vyuzivas jeho setriace moznosti, teda jazda v nizsich otackach pokojnym tempom a pod.)
sprostost stou spotrebou, sak ked kuknete ten graf na prvej strane tak hned vydno ze ten motor toci ovela viac pri rovnakej rychlosti, teda zere viac, a este k alciho prispevkom na zaciatku (necital som to cele) jak vies vario je zrut vykonu a toto su merania na zadnom kolese takze ak dobre vyladis vario ziskas vecsi vykon ale na zadnom kolese nie na motore samotnom( respektive ziskas nizsie straty vykonu vo variatore a teda vecsi vykon na kolese)

ale aj tak si myslim ze je to kravina, jeden kamos ma runner 180 4t a malossi vario, druhy ma runner 180 4t vario j costa+vyfuk 4road a ide to rovnako a ani maximalka nieje rozdielna
http://www.lcd-display.cz náhradné displeje do laptopov, doručenie aj na SK do 24h http://www.lcd-display.cz

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#216 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Po Mar 08, 2010 9:39 pm

velvet napísal:dnes som bol na prvej jazde a odskusal som variator J-COSTA a nic.Ani zrychlenie lepsie ani maximalka vyssia totalne sklamanie.Este mam tazsie valceky tak skusim tie ale moc tomu neverim.Len nech sa zlepsi pocasie.
u niektorych si to vraj musi sadnut, ako ked kupis novy remen... proste sa trosku osuchat ta novost, aby to menej smykalo, lepsie zaberalo...

geetee =) napísal:sprostost stou spotrebou, sak ked kuknete ten graf na prvej strane tak hned vydno ze ten motor toci ovela viac pri rovnakej rychlosti, teda zere viac
vyssie otacky zvyknu znamenat lepsiu pruznost a horsiu spotrebu, to nikto nepopiera... graf znazornuje priebeh pri plnom plyne... ina vec je, ze vraj ak ides ustalenou cestovnou rychlostou a uberies plyn, vraj otacky klesnu, ale rychlost nie... nahodi to tazsi prevod, a tym padom nizsie otacky = nizsia spotreba pri nezmenenej rychlosti... (komu by sa zdalo, ze to nedava zmysel s tymi otackami, nech si predstavi bicykel s lahkym a tazkym prevodom a rychlost povedzme 35km/h, na lahkom sa osliapes jak kon (vysoka spotreba energie), na tazkom prevode pianko :))
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
velvet
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 68
Dátum registrácie: So Jún 06, 2009 10:04 pm
Skúter: benelli velvet 150
Bydlisko: Bottova 22,Ruzomberok

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#217 Príspevok od užívateľa velvet » Po Mar 08, 2010 10:56 pm

Dufam ze mas pravdu lebo ma porazi.Daval som aj novy remen mozno aj ten potrebuje trocha zabehnut.Dnes bola zima tak som toho moc nenajazdil. :o
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
geetee =)
Riaditeľ Zemegule
Príspevky: 879
Dátum registrácie: St Máj 14, 2008 4:26 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#218 Príspevok od užívateľa geetee =) » Ut Mar 09, 2010 9:56 am

THeBaNDiT napísal:
geetee =) napísal:sprostost stou spotrebou, sak ked kuknete ten graf na prvej strane tak hned vydno ze ten motor toci ovela viac pri rovnakej rychlosti, teda zere viac
vyssie otacky zvyknu znamenat lepsiu pruznost a horsiu spotrebu, to nikto nepopiera... graf znazornuje priebeh pri plnom plyne... ina vec je, ze vraj ak ides ustalenou cestovnou rychlostou a uberies plyn, vraj otacky klesnu, ale rychlost nie... nahodi to tazsi prevod, a tym padom nizsie otacky = nizsia spotreba pri nezmenenej rychlosti... (komu by sa zdalo, ze to nedava zmysel s tymi otackami, nech si predstavi bicykel s lahkym a tazkym prevodom a rychlost povedzme 35km/h, na lahkom sa osliapes jak kon (vysoka spotreba energie), na tazkom prevode pianko :))
aj tak si myslim ze stou spotrebou je to totalna kravina
a mam pocit ze kym u normalnych valcekov sa na trenie namaha cela plocha valceka tak na tomto hlavne ta spicka a ak nejde o kozmicky material tak sa zodrere priamo umerne skor ako bezne valceky

v tomto smere by som bol za vario polini super speed (9 valcekove)
http://www.lcd-display.cz náhradné displeje do laptopov, doručenie aj na SK do 24h http://www.lcd-display.cz

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#219 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ut Mar 09, 2010 11:33 am

geetee, ale v tomto pripade sa tie valceky nederu, ony zvon iba odtlacaju... zvon sa po nich nesucha, on sa kruti zvacsa rovnako rychlo ako variator (predpokladam z toho, co som doteraz o jeho fungovani pochopil... v ruke som to nemal). Valceky sa iba otlacia... od trenia by sa mali odierat po ich bocnych stranach od dier vo variatore, ale toto nikto nespominal...
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
geetee =)
Riaditeľ Zemegule
Príspevky: 879
Dátum registrácie: St Máj 14, 2008 4:26 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#220 Príspevok od užívateľa geetee =) » Ut Mar 09, 2010 11:46 am

jak viem tak tanier na valceky ma tisichran a voditka aby sa netocil hocijak vzhladom na vario, toto na zadnom taniery tisichran nema cize sa to netoci podla kluky ale bud vobec, co dere stycne plochy alebo sa to pritlaci tak ze ked sa to pohne tak vznika velke trenie, a teraz ktym spalikom, ked idu von zo svojich puzdier tak sa stale drzia svojho povodneho stycneho bodu na tom zadnom taniery? alebo maju dake klbove ulozenie? pretoze ta hlinikova cast by sa mala vzdalovat od toho taniera a tym padom si neviem predstavit ako vyriesit aby boli tie valceky stale na tom istom mieste, sak si to kukni http://www.youtube.com/watch?v=y-QqHE0bNjw
http://www.lcd-display.cz náhradné displeje do laptopov, doručenie aj na SK do 24h http://www.lcd-display.cz

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#221 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ut Mar 09, 2010 3:26 pm

ja predpokladam, ze ak by sa ten zadny tanier tocil tak, ze by sa trel o valceky, tak tie by skoncili po par desiatkach kilometroch... ale kedze vydrzia niekolko tisic kilometrov, tak tam to trenie nie je... alebo je v uplne minimalnej miere...
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
geetee =)
Riaditeľ Zemegule
Príspevky: 879
Dátum registrácie: St Máj 14, 2008 4:26 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#222 Príspevok od užívateľa geetee =) » Ut Mar 09, 2010 4:59 pm

no ale tam trenie musi byt, lebo tie valceky sa posuvaju od osky smerom von po tom taniery a spet
http://www.lcd-display.cz náhradné displeje do laptopov, doručenie aj na SK do 24h http://www.lcd-display.cz

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#223 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Ut Mar 09, 2010 6:34 pm

vidim, ze to mas dobre nastudovane (z inzinierskeho pohladu) :good: , ano, taketo male trenie tam bude, vznika vtedy, ked tie valceky odtlacaju tanier, vtedy netlacia na jeden bod, ale v podstate na istu plochu taniera... Vzniknu na valcekoch plosky, ktore vsak nemaju nejaky negativny vplyv, ako je tomu u klasickych variatorov... tieto otlacene plosky sposobia akurat to, ze sa variator otvori o malicko menej... priebeh vykonu by nemal mat ziadne prepady ci diery, ako je tomu u klasickych variatorov s odretymi valcekmi. Ja len aby si niekto nemyslel, ze ten tanier sa toci po tych hlavickach valcekov a postupne ich uplne obrusi a bude treba nove... :D
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
geetee =)
Riaditeľ Zemegule
Príspevky: 879
Dátum registrácie: St Máj 14, 2008 4:26 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#224 Príspevok od užívateľa geetee =) » Ut Mar 09, 2010 10:03 pm

nehaj tak, nece sa mi telenovelovat, podla mna sa tie mini vybratory (mohli ich dat do inej farby) zoderu o dost skor ako valceky vo variu, a typujem ze stoja 10x tolko
http://www.lcd-display.cz náhradné displeje do laptopov, doručenie aj na SK do 24h http://www.lcd-display.cz

Užívateľov profilový obrázok
velvet
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 68
Dátum registrácie: So Jún 06, 2009 10:04 pm
Skúter: benelli velvet 150
Bydlisko: Bottova 22,Ruzomberok

Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa

#225 Príspevok od užívateľa velvet » So Mar 20, 2010 10:01 pm

Dnes som bol odmerat maximalku cez GPS a predsa je trocha vyssia ako z origo variatorom.Nameral som 113km/hod. a zistil ze tachometer sa mily od GPS len minimalne(2-3km/h).Priblizne o 10km/h to ide viac ako seriovy variator.Chcem este kupit otackomer aby som porovnal v akych otackach to pracuje a poskusat ine zavazia.Niekto tu spominal ze pri ubrati plynu sa otacky znizia ale rychlost ostane rovnaka,volaco na tom asi bude a tym padom by sa dala urobit aj nejaka uspora paliva a hlavne motora samozrejme pri normalnom jazdeni.Ked este nieco zistim napisem, dnes som nemal vela casu.
podpis som si este nenastavil

Napísať odpoveď

Návrat na "Voľná Diskusia"