Problem s prednim svetlom
Moderátor: Moderators
Problem s prednim svetlom
Cawte uz od kupy mam problem s prednim svetlom napr ked idem vnoci a zabrzdim tak stlmi predne svelto neviem ci to tak ma byt ale vobec sa mi to nepaci lebo stracam viditelnost , svetlo ide az po nastratovani
podpis som si este nenastavil
- manasml
- cyklista
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: So Apr 15, 2006 12:03 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Pata
Re: Problem s prednim svetlom
mne svieti tiez az po nastartovani ale vobec sa mi nestlmuje...to zalezi od volnobehu aky mas nastelovany....Scarp napísal:Cawte uz od kupy mam problem s prednim svetlom napr ked idem vnoci a zabrzdim tak stlmi predne svelto neviem ci to tak ma byt ale vobec sa mi to nepaci lebo stracam viditelnost , svetlo ide az po nastratovani
podpis som si este nenastavil
dať sa dá ale nič sa nevyrieši. Proste alternátor by mal byť taký silný aby stíhal zásobovať elektrinou elekt. systémi skutra a stíhal aj dobíjať baterku. Toto vsetko by mal stíhať na volnobehu, ale pri našej číne tomu tak nie je. Ty ked pribrzdíš, znižiš otáčky a alternátor už nestíha dodávať elektrinu. K tomu si pripočítaj, že pri brzdený sa rozsvecuje dalšie vlákno na žiarovke čo je další odber, takže ked sudruhovia nenechali rezervu ide vsetko nadoraz. Teoreticky by sa dal použiť nejaký systém kondenzátoru napatia (kapacitor) ako býva použitý napr. pri velk. audio sústavách v aute. S jeho konštrukciou ti najskor poradí VLADY on je na elektriku vacsí macher...Scarp napísal:scrat
A neda sa svetlo bachnut na baterku alebo take nieco aby sa to zlepsilo ?
nikto nehovorí aby si kupoval tie drahé pre audio sústavy. Stačí si vyrobiť nejaký menší, určite to nie je nič zložité. Nejaký kondenzátor zo stareho pouličneho osvetlenia a par prkotin....Scarp napísal:scrat
Kapacitor viem co je aj ako sa montuje ale to sa neoplati takze dik za rady asi to necham ako to je
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
je to tym ze sa rozsvieti brzdove svetlo...to ma 25w...vymen ho za diody a mas po probleme...este aj smerovky za diodove a je to...to iste som mal na puchu ked som dal miesto 21W ziarovky 55W halogen 

............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
-
- st. skútrista
- Príspevky: 754
- Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Klimkovice Ostravsko
Toto není žádná specialita čín to dělaj i auta ale v trochu menší míře je to jak říkáš ale také tím že baterka má 12 V ale alternátor více jak 14V to znamená jak začne nabíjet zvětší se napětí a více to svíti.scrat napísal:je to preto, lebo alternátor nestíha pri nižších otáčkach dobíjať. Čínska klasika, všetko robia na doraz a ked k tomu pridáš este neon alebo akýkolvek iný zdroj iba sa to zhoršuje
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
S tým sa toho moc nedá urobiť pretože väčšinou je na svetlo zvlášť cievka a na dobíjanie baterky zasa iná takže ak by sa svetlo zpojilo namiesto na túto svetelnú cievku priamo na baterku tak ju takisto nebude stíhať nabíjať a to nielen na volnobeh ale aj pri normálnej jazde. ono to je dosť robené na takú spotrebu aká tam je aby to nebralo moc vela výkonu z toho motora pretože nikto tam nebude predsa dávať alternátor ktorý má 100% rezervu výkonu. nieje na to dôvod a okrem toho regulátory ktoré regulujú napätie či už na strane nabíjania a teda jednosmernom systéme ktorý nabíja baterku ale aj striedavom ktorý napája osvetlenie sú robené tak, že nespotrebovanú energiu menia na teplo a teda aj z toho dôvodu sa to vyrába bez zbytočnej rezervy aby to potom nemuselo byť všetko vykúrené reglerom a teda vlastne by to bolo plýtvanie .Takže mne osobne to na VIVACITE nejak moc nevadilo pretože som jazdil viacmenej po meste ale dalo by sa nastaviť väčší volnobeh ale len taký aby nezaberala spojka aby sa zbytočne nedrala aj na volnobeh. mne to na VIVACITE išlo lebo zaberala pri dosť velkých otáčkach keď už to svetlo svietilo naplno ale zas sa mi to nepáčilo že som stál dakde na križovatke a motor vrčal ako keby som išiel. A Kymco (ako píše NEPO) ja mám tuším alternátor na kymcu 150W takže tam rezerva nejaká je ale ten výkon sa asi aj tak udáva maximálny pri maximálnych otáčkach motora a všetky scootre čo majú viac kubíkové motory majú silnejší alternátor a elektrický systém celý jednosmerný skoro ako v aute ( až na tú reguláciu pretože alternátor z permanentnými magnetmi aké sa používajú asi u všetkých moto sa nedá inak regulovať ako tak že sa reguluje výstup do skratu. na rozdiel od auta kde je alternátor budený z cievky na kotve a teda sa výstup z neho reguluje zmenou budiaceho prúdu do cievky v kotve alternátora) teda všetok prúd išiel z alternátora do regleru ten reguloval cca 14-14,5V a tá sieť bola celá jednosmerná a na volnobeh ak aj alternátor nestíha nabíjať tak ide prúd do spotrebičov z baterky a tie výkyvy sú možno 1-2V.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

-
- st. skútrista
- Príspevky: 754
- Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Klimkovice Ostravsko
Nechci kecat jistej si nejsu ale mám za to že tam je elektronickej přerušovač a tomu je to jednoscrat napísal:zadne svetlo ok ale smerovky budu trochu zložitejšie, nemusí rozbehnúť prerušovačalcatelko napísal:je to tym ze sa rozsvieti brzdove svetlo...to ma 25w...vymen ho za diody a mas po probleme...este aj smerovky za diodove a je to...to iste som mal na puchu ked som dal miesto 21W ziarovky 55W halogen
smerovky neuvazujem viem ze to bude problem kamarta to robil na Skodu Octaviu a blikaju mu rychlejsie kao by mali ale to zadne svetlo urcite hej len ho niekde normalne zohnat bo na E-shopoch je to zdieranie minule som objednal veci malicke za 400 sk a 150 postovne a strcili to do baliku o cene 15 sk
podpis som si este nenastavil
no ked mi odišla jedna žiarovka na skutriku tak to prerušovalo omnoho rýchlejšie takže asi to bude klasika podla odberu a nie elektronický. Inak by ho neponukali na nete http://shop.racingplanet.de/catalog/kos ... 21_489_530aumirek napísal:Nechci kecat jistej si nejsu ale mám za to že tam je elektronickej přerušovač a tomu je to jednoscrat napísal: zadne svetlo ok ale smerovky budu trochu zložitejšie, nemusí rozbehnúť prerušovač
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
no ja mam vpredu diody vzadu klasika a blika mi to rovnako...zalezi asi od typu...treba vyskusat a potom riesit 

............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
-
- st. skútrista
- Príspevky: 754
- Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Klimkovice Ostravsko
no ale pokud je tam klasika tak by to mělo blikat pomalejši protože to déle trvá něž se ten bimetal nahřejescrat napísal:no ked mi odišla jedna žiarovka na skutriku tak to prerušovalo omnoho rýchlejšie takže asi to bude klasika podla odberu a nie elektronický. Inak by ho neponukali na nete http://shop.racingplanet.de/catalog/kos ... 21_489_530aumirek napísal: Nechci kecat jistej si nejsu ale mám za to že tam je elektronickej přerušovač a tomu je to jedno
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Aj elektronický sníma prúd a podla toho signalizuje znížený odber a teda vadnú žiarovku zrýchlením kmitočtu, akurát naopak to nejde že ak sa pridá žiarovka navyše tak sa nič nezmení na aute príves a pod.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

tak sme doma, kedže z prerušovača nepočujem žiadne klikanie je jasné, že je elektronický ale stráži si odber. Podobný problém som mal na aute ked som po buračke menil predné aj zadné svetlá a daval som tam z europskeho modelu. Ten mal patice pre EU žiarovky a tie su výkonovo nižšie ako americké. Musel som do serie na každu stranu zapojiť ešte jednu skrytu dvojvlaknovku aby sa vôbec prerušovač rozbehol.VLADY napísal:Aj elektronický sníma prúd a podla toho signalizuje znížený odber a teda vadnú žiarovku zrýchlením kmitočtu, akurát naopak to nejde že ak sa pridá žiarovka navyše tak sa nič nezmení na aute príves a pod.