Problem s prednim svetlom

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo elektriky

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
Scarp
motorkár
motorkár
Príspevky: 1412
Dátum registrácie: Po Aug 28, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený

Problem s prednim svetlom

#1 Príspevok od užívateľa Scarp » Ne Nov 19, 2006 1:03 pm

Cawte uz od kupy mam problem s prednim svetlom napr ked idem vnoci a zabrzdim tak stlmi predne svelto neviem ci to tak ma byt ale vobec sa mi to nepaci lebo stracam viditelnost , svetlo ide az po nastratovani
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Jostobb
motorkár
motorkár
Príspevky: 1563
Dátum registrácie: Pi Okt 13, 2006 7:01 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: B.Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

#2 Príspevok od užívateľa Jostobb » Ne Nov 19, 2006 1:23 pm

no tak to má byť tak je to asi na každom scoote to aj mne keď stojím tak svetlo sa stlmí a keď pridám tak ono sa rozsvieti to je asi preto tak aby to šetrilo baterku.. :D
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Scarp
motorkár
motorkár
Príspevky: 1412
Dátum registrácie: Po Aug 28, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený

#3 Príspevok od užívateľa Scarp » Ne Nov 19, 2006 1:41 pm

Jostobb
aj ked ides povedzme 50 a zabrzdis tak ti stlmi svetlo ? lebo kamaratovi to nerobilo a ak hej tak o tom nevedel lebo to nebolo vyrazne ale u mna to dost vidno
podpis som si este nenastavil

Nepo

#4 Príspevok od užívateľa Nepo » Ne Nov 19, 2006 1:46 pm

Na kymcu som sa s takym niecim nestrtol.Svietilo to stale rovnako.Aj ked bolo nastartovane alebo nie,aj pri brzdeni.

Užívateľov profilový obrázok
manasml
cyklista
cyklista
Príspevky: 152
Dátum registrácie: So Apr 15, 2006 12:03 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Pata

Re: Problem s prednim svetlom

#5 Príspevok od užívateľa manasml » Ne Nov 19, 2006 1:49 pm

Scarp napísal:Cawte uz od kupy mam problem s prednim svetlom napr ked idem vnoci a zabrzdim tak stlmi predne svelto neviem ci to tak ma byt ale vobec sa mi to nepaci lebo stracam viditelnost , svetlo ide az po nastratovani
mne svieti tiez az po nastartovani ale vobec sa mi nestlmuje...to zalezi od volnobehu aky mas nastelovany....
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Scarp
motorkár
motorkár
Príspevky: 1412
Dátum registrácie: Po Aug 28, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený

#6 Príspevok od užívateľa Scarp » Ne Nov 19, 2006 1:54 pm

Asi ma nechapete na volnobehu ide ok svieti pekne ako ma ide mi len o tlmenie za jazdy ci je to normalne alebo to mam dat elektrikarovi pozriet
podpis som si este nenastavil

scrat

#7 Príspevok od užívateľa scrat » Ne Nov 19, 2006 1:57 pm

je to preto, lebo alternátor nestíha pri nižších otáčkach dobíjať. Čínska klasika, všetko robia na doraz a ked k tomu pridáš este neon alebo akýkolvek iný zdroj iba sa to zhoršuje

Užívateľov profilový obrázok
Scarp
motorkár
motorkár
Príspevky: 1412
Dátum registrácie: Po Aug 28, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený

#8 Príspevok od užívateľa Scarp » Ne Nov 19, 2006 2:02 pm

scrat
A neda sa svetlo bachnut na baterku alebo take nieco aby sa to zlepsilo ?
podpis som si este nenastavil

scrat

#9 Príspevok od užívateľa scrat » Ne Nov 19, 2006 2:09 pm

Scarp napísal:scrat
A neda sa svetlo bachnut na baterku alebo take nieco aby sa to zlepsilo ?
dať sa dá ale nič sa nevyrieši. Proste alternátor by mal byť taký silný aby stíhal zásobovať elektrinou elekt. systémi skutra a stíhal aj dobíjať baterku. Toto vsetko by mal stíhať na volnobehu, ale pri našej číne tomu tak nie je. Ty ked pribrzdíš, znižiš otáčky a alternátor už nestíha dodávať elektrinu. K tomu si pripočítaj, že pri brzdený sa rozsvecuje dalšie vlákno na žiarovke čo je další odber, takže ked sudruhovia nenechali rezervu ide vsetko nadoraz. Teoreticky by sa dal použiť nejaký systém kondenzátoru napatia (kapacitor) ako býva použitý napr. pri velk. audio sústavách v aute. S jeho konštrukciou ti najskor poradí VLADY on je na elektriku vacsí macher...

Užívateľov profilový obrázok
Scarp
motorkár
motorkár
Príspevky: 1412
Dátum registrácie: Po Aug 28, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený

#10 Príspevok od užívateľa Scarp » Ne Nov 19, 2006 2:12 pm

scrat
Kapacitor viem co je aj ako sa montuje ale to sa neoplati takze dik za rady asi to necham ako to je
podpis som si este nenastavil

scrat

#11 Príspevok od užívateľa scrat » Ne Nov 19, 2006 2:15 pm

Scarp napísal:scrat
Kapacitor viem co je aj ako sa montuje ale to sa neoplati takze dik za rady asi to necham ako to je
nikto nehovorí aby si kupoval tie drahé pre audio sústavy. Stačí si vyrobiť nejaký menší, určite to nie je nič zložité. Nejaký kondenzátor zo stareho pouličneho osvetlenia a par prkotin....

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#12 Príspevok od užívateľa alcatelko » Ne Nov 19, 2006 3:00 pm

je to tym ze sa rozsvieti brzdove svetlo...to ma 25w...vymen ho za diody a mas po probleme...este aj smerovky za diodove a je to...to iste som mal na puchu ked som dal miesto 21W ziarovky 55W halogen :)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
Scarp
motorkár
motorkár
Príspevky: 1412
Dátum registrácie: Po Aug 28, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený

#13 Príspevok od užívateľa Scarp » Ne Nov 19, 2006 3:04 pm

alcatelko
A da sa ta zadna ziarovka kupit niekde na E-shope?
podpis som si este nenastavil

aumirek
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 754
Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Klimkovice Ostravsko

#14 Príspevok od užívateľa aumirek » Ne Nov 19, 2006 3:04 pm

scrat napísal:je to preto, lebo alternátor nestíha pri nižších otáčkach dobíjať. Čínska klasika, všetko robia na doraz a ked k tomu pridáš este neon alebo akýkolvek iný zdroj iba sa to zhoršuje
Toto není žádná specialita čín to dělaj i auta ale v trochu menší míře je to jak říkáš ale také tím že baterka má 12 V ale alternátor více jak 14V to znamená jak začne nabíjet zvětší se napětí a více to svíti.

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#15 Príspevok od užívateľa VLADY » Ne Nov 19, 2006 3:41 pm

S tým sa toho moc nedá urobiť pretože väčšinou je na svetlo zvlášť cievka a na dobíjanie baterky zasa iná takže ak by sa svetlo zpojilo namiesto na túto svetelnú cievku priamo na baterku tak ju takisto nebude stíhať nabíjať a to nielen na volnobeh ale aj pri normálnej jazde. ono to je dosť robené na takú spotrebu aká tam je aby to nebralo moc vela výkonu z toho motora pretože nikto tam nebude predsa dávať alternátor ktorý má 100% rezervu výkonu. nieje na to dôvod a okrem toho regulátory ktoré regulujú napätie či už na strane nabíjania a teda jednosmernom systéme ktorý nabíja baterku ale aj striedavom ktorý napája osvetlenie sú robené tak, že nespotrebovanú energiu menia na teplo a teda aj z toho dôvodu sa to vyrába bez zbytočnej rezervy aby to potom nemuselo byť všetko vykúrené reglerom a teda vlastne by to bolo plýtvanie .Takže mne osobne to na VIVACITE nejak moc nevadilo pretože som jazdil viacmenej po meste ale dalo by sa nastaviť väčší volnobeh ale len taký aby nezaberala spojka aby sa zbytočne nedrala aj na volnobeh. mne to na VIVACITE išlo lebo zaberala pri dosť velkých otáčkach keď už to svetlo svietilo naplno ale zas sa mi to nepáčilo že som stál dakde na križovatke a motor vrčal ako keby som išiel. A Kymco (ako píše NEPO) ja mám tuším alternátor na kymcu 150W takže tam rezerva nejaká je ale ten výkon sa asi aj tak udáva maximálny pri maximálnych otáčkach motora a všetky scootre čo majú viac kubíkové motory majú silnejší alternátor a elektrický systém celý jednosmerný skoro ako v aute ( až na tú reguláciu pretože alternátor z permanentnými magnetmi aké sa používajú asi u všetkých moto sa nedá inak regulovať ako tak že sa reguluje výstup do skratu. na rozdiel od auta kde je alternátor budený z cievky na kotve a teda sa výstup z neho reguluje zmenou budiaceho prúdu do cievky v kotve alternátora) teda všetok prúd išiel z alternátora do regleru ten reguloval cca 14-14,5V a tá sieť bola celá jednosmerná a na volnobeh ak aj alternátor nestíha nabíjať tak ide prúd do spotrebičov z baterky a tie výkyvy sú možno 1-2V.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

scrat

#16 Príspevok od užívateľa scrat » Ne Nov 19, 2006 7:37 pm

alcatelko napísal:je to tym ze sa rozsvieti brzdove svetlo...to ma 25w...vymen ho za diody a mas po probleme...este aj smerovky za diodove a je to...to iste som mal na puchu ked som dal miesto 21W ziarovky 55W halogen :)
zadne svetlo ok ale smerovky budu trochu zložitejšie, nemusí rozbehnúť prerušovač

aumirek
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 754
Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Klimkovice Ostravsko

#17 Príspevok od užívateľa aumirek » Ne Nov 19, 2006 7:58 pm

scrat napísal:
alcatelko napísal:je to tym ze sa rozsvieti brzdove svetlo...to ma 25w...vymen ho za diody a mas po probleme...este aj smerovky za diodove a je to...to iste som mal na puchu ked som dal miesto 21W ziarovky 55W halogen :)
zadne svetlo ok ale smerovky budu trochu zložitejšie, nemusí rozbehnúť prerušovač
Nechci kecat jistej si nejsu ale mám za to že tam je elektronickej přerušovač a tomu je to jedno

Užívateľov profilový obrázok
Scarp
motorkár
motorkár
Príspevky: 1412
Dátum registrácie: Po Aug 28, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený

#18 Príspevok od užívateľa Scarp » Ne Nov 19, 2006 8:36 pm

smerovky neuvazujem viem ze to bude problem kamarta to robil na Skodu Octaviu a blikaju mu rychlejsie kao by mali ale to zadne svetlo urcite hej len ho niekde normalne zohnat bo na E-shopoch je to zdieranie minule som objednal veci malicke za 400 sk a 150 postovne a strcili to do baliku o cene 15 sk
podpis som si este nenastavil

scrat

#19 Príspevok od užívateľa scrat » Ne Nov 19, 2006 8:53 pm

aumirek napísal:
scrat napísal: zadne svetlo ok ale smerovky budu trochu zložitejšie, nemusí rozbehnúť prerušovač
Nechci kecat jistej si nejsu ale mám za to že tam je elektronickej přerušovač a tomu je to jedno
no ked mi odišla jedna žiarovka na skutriku tak to prerušovalo omnoho rýchlejšie takže asi to bude klasika podla odberu a nie elektronický. Inak by ho neponukali na nete http://shop.racingplanet.de/catalog/kos ... 21_489_530

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#20 Príspevok od užívateľa alcatelko » Ne Nov 19, 2006 9:17 pm

no ja mam vpredu diody vzadu klasika a blika mi to rovnako...zalezi asi od typu...treba vyskusat a potom riesit :)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

aumirek
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 754
Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Klimkovice Ostravsko

#21 Príspevok od užívateľa aumirek » Ne Nov 19, 2006 9:34 pm

scrat napísal:
aumirek napísal: Nechci kecat jistej si nejsu ale mám za to že tam je elektronickej přerušovač a tomu je to jedno
no ked mi odišla jedna žiarovka na skutriku tak to prerušovalo omnoho rýchlejšie takže asi to bude klasika podla odberu a nie elektronický. Inak by ho neponukali na nete http://shop.racingplanet.de/catalog/kos ... 21_489_530
no ale pokud je tam klasika tak by to mělo blikat pomalejši protože to déle trvá něž se ten bimetal nahřeje

scrat

#22 Príspevok od užívateľa scrat » Ne Nov 19, 2006 9:57 pm

tak ja neviem ale blikalo to naopak strašne rýchlo :?:

aumirek
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 754
Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Klimkovice Ostravsko

#23 Príspevok od užívateľa aumirek » Ne Nov 19, 2006 10:14 pm

scrat napísal:tak ja neviem ale blikalo to naopak strašne rýchlo :?:
no ale pravdu máš pokud tam budou diody tak ten klasickej asi nepujde ale jak říkáš že tobě to šlo rychle tak ji mi nasadil brouka do hlavy já jen že když tam jde poloviční proud tak déle trvá něž se ten bimetal nahřeje a prohne

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#24 Príspevok od užívateľa VLADY » Po Nov 20, 2006 5:34 pm

Aj elektronický sníma prúd a podla toho signalizuje znížený odber a teda vadnú žiarovku zrýchlením kmitočtu, akurát naopak to nejde že ak sa pridá žiarovka navyše tak sa nič nezmení na aute príves a pod.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

scrat

#25 Príspevok od užívateľa scrat » Po Nov 20, 2006 6:48 pm

VLADY napísal:Aj elektronický sníma prúd a podla toho signalizuje znížený odber a teda vadnú žiarovku zrýchlením kmitočtu, akurát naopak to nejde že ak sa pridá žiarovka navyše tak sa nič nezmení na aute príves a pod.
tak sme doma, kedže z prerušovača nepočujem žiadne klikanie je jasné, že je elektronický ale stráži si odber. Podobný problém som mal na aute ked som po buračke menil predné aj zadné svetlá a daval som tam z europskeho modelu. Ten mal patice pre EU žiarovky a tie su výkonovo nižšie ako americké. Musel som do serie na každu stranu zapojiť ešte jednu skrytu dvojvlaknovku aby sa vôbec prerušovač rozbehol.

Zamknuté

Návrat na "ELEKTRO"