Zdravím všetkých skútristov!No hlavne patrí moje veľké Ďakujem Tebe Peter za predčasný vianočný darček!V dnešnej dobe je taký počin "unbelievable"!Musím Ťa dakedy aspoň na pivo zavolať!
![Drinks or Beer :beer:](./images/smilies/drinks.gif)
No a teraz napíšem čo a ako sa darí mojej Vive...Včera som bol na pošte pre super balíček a hneď som aj bežal domov s tlčúcim srdcom to skladať.Bol som síce total death po nočnej šichte,no smejúci sa "Bazaľa"na oblohe ma lákal von, ísť sa prevetrať na mojom "trhači asfaltu".A tak začala skladačka...Z valca i piesta som najskôr vyfúkal nastrihané papieriky z balíčka,očistil hlavu od karbónu a narval to tam.Piest som osadil tou šípkou ku výfukovému kanálu,tak ako ste tu radili.Troška som potom zápasil zo zámkami piestnych krúžkov,no nakoniec to tam sadlo.O zábavu sa postarala aj segerovečka,ktorú sa za boha nedarilo nasadiť na správne miesto do drážky a evidentne sa chcela "hrať"
![Mad :x](./images/smilies/aggressive.gif)
.Nakoniec aj tá sa umúdrila,po donucovacích prostriedkoch v podobe hmatov a chvatov malého nožíčka...Ešte pred tým všetkým som samozrejme jemne namazal tesnenie pod valcom vazelínou,ako tu radil Vlady.Potom som už začal priťahovaciu procedúru hlavy s mojou malou nefunkčnou ráčňou (nejde ten rapkáč),pomocou ktorej som to opatrne s kríža popriťahoval.Nasledovalo už len rutinné nasadenie krytu nad valec,primontovanie sania na karbec a bočných plastových krytov a "trhač"bol ready to first start...Obul som si pevné topánky na prvé nakopnutie,nakoľko moje "tichošlapky"v ktorých som to montoval by to kopanie do štartovacej páky nezvládli a nastal okamich pravdy!Srdce mi tĺklo až kdesi v krku keď som pootočil kľúčikom v zapaľovaní a začal nakopávať...pôjde?nepôjde?Po pár pokusoch to "chytlo",samozrejme,že to muselo nasať palivo a už to vrkotalo!Byt som mal po chvíľke modrý od dymu a tak poďho dolu schodami zo štvrtého poschodia,von na slnko...No a teraz to príde...Skúter chytá na prvý šup,aj motoricky ide v poriadku,len mám menší problém v podobe takého nezvyčajného "rapkavejšieho"zvuku z výfuku,ako keď sa ide bez filtra sania...Neviem to presne popísať,no skúter má iný zvuk ako predtým.Je taký hlučnejší.Ešte ma napadlo,či to nemôže byť únikom spalín popri kolene výfuku na spoji pri valci,ale to som všetko poriadne podoťahoval!No a problém číslo dva:Vysoké otáčky po naštartovaní,ktoré som sa po zahriatí motora snažil skorigovať na karbeci tým vrchným šróbikom a jeho pootáčaním...Prekvapilo ma však,že sa to minulo účinku a ani po oboch krajných polohách sa otáčky výrazne nezmenili!Neviem či to nemá súvis s plynovým lankom,ktoré ešte po minuloročnej oprave robí hovadiny (občas)a to tým,že sa pri otočení riadítkami akoby zasekne a skútru samovoľne pridáva plyn.Predtým to robilo iba sporadicky a to po naštartovaní studeného motora,kedy sa stávalo,že som musel vypnúť motor zapaľovaním,čo ho išlo rozhodiť z vysokých otáčok!Nemôže to robiť ten automatický sytič?No teraz je to horšie,lebo naozaj po zatočení riadítkami doľava si to pridáva plyn...A ten voľnobežný šroub,akoby neplnil svoju funkciu!Inak prešiel som na skútriku zopár km a ide pekne za plynom aj dosiahol maximálku (75km/hod.),no tieto spomínané dve veci mi robia vrásky na čele!Takže chalani raďte prosím ak môžte keď Vás dačo napadá...Ešte na záver spomeniem,že ma prekvapilo po prvom naštartovaní,vyprsknutie oleja na kryt varia,cez tú prepadovú hadičku z karburátora...nie moc no je to tam vidieť.No vidím,že som napísal hotový román o mojich trampotách zo skútrikom,len dúfam,že to nebude nikomu vadiť a keď už nič iné aspoň sa zasmejete!Prajem pekný deň!
Peugeot Trekker 307 WRC.Na začiatku:Babettu 210,Simson Enduro 50,MZ-150,Manet Corado,Peugeot Vivacity 50,Peugeot Speedfight 50.