 pretože piest ak bol v dolnej úvrati, tak ešte furt prekrýval asi o tretinu výfukový kanál...takže som musel vystrúhať pod valec podložku cca 3 mm plus dve tesnenia z papiera a z hornej strany  sa z valca dalo to isté stočiť aby to zas malo potrebnú kompresiu.... A k tomu momentu  , ak si zoberieš malú račňu a chytíš ju do ruky po celej dlžke tak aby si mal čo najmenšiu páku tak to nemôžeš pretiahnuť...A hlavne ak ťaháš do kríža postupne silnejšie a silnejšie po kúskoch. To len niekto si myslí, že to treba ťahať doblba koľko ide, lebo to je valec.....netreba nieje dôvod sú tam tesnenia...A tesnenia odporúčam namastiť vazelínou na styčnej ploche aby sa v budúcnosti neprilepili a išli ľahšie dať dole  bez roztrhnutia a potreby ich pracne zoškrabovať....
 pretože piest ak bol v dolnej úvrati, tak ešte furt prekrýval asi o tretinu výfukový kanál...takže som musel vystrúhať pod valec podložku cca 3 mm plus dve tesnenia z papiera a z hornej strany  sa z valca dalo to isté stočiť aby to zas malo potrebnú kompresiu.... A k tomu momentu  , ak si zoberieš malú račňu a chytíš ju do ruky po celej dlžke tak aby si mal čo najmenšiu páku tak to nemôžeš pretiahnuť...A hlavne ak ťaháš do kríža postupne silnejšie a silnejšie po kúskoch. To len niekto si myslí, že to treba ťahať doblba koľko ide, lebo to je valec.....netreba nieje dôvod sú tam tesnenia...A tesnenia odporúčam namastiť vazelínou na styčnej ploche aby sa v budúcnosti neprilepili a išli ľahšie dať dole  bez roztrhnutia a potreby ich pracne zoškrabovať....No paráda aká pekná ponuka. A máš origo setup. Kluku by som teraz nemenil ak nieje moc vybehaná že tam ojnica tancuje alebo hrkajú hlavné ložiská...predsa len to je zas dosť roboty vyberať celý motor z rámu a poliť ho a zas skladať nazad doma v obývačke pred TV.
 ....Takáto len výmena valca je brnkačka proti tomu. A hlavne nemusíš sa trápiť s ladením pretože 70ka valec je len začiatok , neviem či by to nešlo potom aj horšie ako pôvodný poldecový, ak by tam ostal origo karbec a výfuk...
 ....Takáto len výmena valca je brnkačka proti tomu. A hlavne nemusíš sa trápiť s ladením pretože 70ka valec je len začiatok , neviem či by to nešlo potom aj horšie ako pôvodný poldecový, ak by tam ostal origo karbec a výfuk...A inak teraz som pozrel tie foto.Nieje to zas tak strašné....ak dobre vidím, a je ten valec škrábnutý len pod kanálmi a nad je OK tak by sa aj dal zachrániť....škrabnutie a teda vlastne vytlačený materiál čo je hrb zabrúsiť dorovna aby sa tam piest neodieral, lebo kompresná plocha je aj tak až hore nad kanálmi a tá je dôležitá pre dobrú kompresiu....a ten piest , ak by bolo treba že nieje náhradný, tak tiež by sa dal doladiť pilníkom a škoda toho zlomeného krúžku ,ak by si opatrne ihlovým pilníčkom obrúsil ten vytlačený hliník okolo neho, tak by sa Ti možno ho aj podarilo vybrať von bez poškodenia...Ale zas možno že by si sa s tým sral pol dňa a kompresia k ničomu a nešlo by to poriadne štartovať...ale za pokus by to stálo....
Samozrejme bola by to oprava núdzovka ale už sme takto opravili zopár 2T motorov ku kosačkám a pod....


 
 






 No a teraz napíšem čo a ako sa darí mojej Vive...Včera som bol na pošte pre super balíček a hneď som aj bežal domov s tlčúcim srdcom to skladať.Bol som síce total death po nočnej šichte,no smejúci sa "Bazaľa"na oblohe ma lákal von, ísť sa prevetrať na mojom "trhači asfaltu".A tak začala skladačka...Z valca i piesta som najskôr vyfúkal nastrihané papieriky z balíčka,očistil hlavu od karbónu a narval to tam.Piest som osadil tou šípkou ku výfukovému kanálu,tak ako ste tu radili.Troška som potom zápasil zo zámkami piestnych krúžkov,no nakoniec to tam sadlo.O zábavu sa postarala aj segerovečka,ktorú sa za boha nedarilo nasadiť na správne miesto do drážky a evidentne sa chcela "hrať"
 No a teraz napíšem čo a ako sa darí mojej Vive...Včera som bol na pošte pre super balíček a hneď som aj bežal domov s tlčúcim srdcom to skladať.Bol som síce total death po nočnej šichte,no smejúci sa "Bazaľa"na oblohe ma lákal von, ísť sa prevetrať na mojom "trhači asfaltu".A tak začala skladačka...Z valca i piesta som najskôr vyfúkal nastrihané papieriky z balíčka,očistil hlavu od karbónu a narval to tam.Piest som osadil tou šípkou ku výfukovému kanálu,tak ako ste tu radili.Troška som potom zápasil zo zámkami piestnych krúžkov,no nakoniec to tam sadlo.O zábavu sa postarala aj segerovečka,ktorú sa za boha nedarilo nasadiť na správne miesto do drážky a evidentne sa chcela "hrať"  .Nakoniec aj tá sa umúdrila,po donucovacích prostriedkoch v podobe hmatov a chvatov malého nožíčka...Ešte pred tým všetkým som samozrejme jemne namazal tesnenie pod valcom vazelínou,ako tu radil Vlady.Potom som už začal priťahovaciu procedúru hlavy s mojou malou nefunkčnou ráčňou (nejde ten rapkáč),pomocou ktorej som to opatrne s kríža popriťahoval.Nasledovalo už len rutinné nasadenie krytu nad valec,primontovanie sania na karbec a bočných plastových krytov a "trhač"bol ready to first start...Obul som si pevné topánky na prvé nakopnutie,nakoľko moje "tichošlapky"v ktorých som to montoval by to kopanie do štartovacej páky nezvládli a nastal okamich pravdy!Srdce mi tĺklo až kdesi v krku keď som pootočil kľúčikom v zapaľovaní a začal nakopávať...pôjde?nepôjde?Po pár pokusoch to "chytlo",samozrejme,že to muselo nasať palivo a už to vrkotalo!Byt som mal po chvíľke modrý od dymu a tak poďho dolu schodami zo štvrtého poschodia,von na slnko...No a teraz to príde...Skúter chytá na prvý šup,aj motoricky ide v poriadku,len mám menší problém v podobe takého nezvyčajného "rapkavejšieho"zvuku z výfuku,ako keď sa ide bez filtra sania...Neviem to presne popísať,no skúter má iný zvuk ako predtým.Je taký hlučnejší.Ešte ma napadlo,či to nemôže byť únikom spalín popri kolene výfuku na spoji pri valci,ale to som všetko poriadne podoťahoval!No a problém číslo dva:Vysoké otáčky po naštartovaní,ktoré som sa po zahriatí motora snažil skorigovať na karbeci tým vrchným šróbikom a jeho pootáčaním...Prekvapilo ma však,že sa to minulo účinku a ani po oboch krajných polohách sa otáčky výrazne nezmenili!Neviem či to nemá súvis s plynovým lankom,ktoré ešte po minuloročnej oprave robí hovadiny (občas)a to tým,že sa pri otočení riadítkami akoby zasekne a skútru samovoľne pridáva plyn.Predtým to robilo iba sporadicky a to po naštartovaní studeného motora,kedy sa stávalo,že som musel vypnúť motor zapaľovaním,čo ho išlo rozhodiť z vysokých otáčok!Nemôže to robiť ten automatický sytič?No teraz je to horšie,lebo naozaj po zatočení riadítkami doľava si to pridáva plyn...A ten voľnobežný šroub,akoby neplnil svoju funkciu!Inak prešiel som na skútriku zopár km a ide pekne za plynom aj dosiahol maximálku (75km/hod.),no tieto spomínané dve veci mi robia vrásky na čele!Takže chalani raďte prosím ak môžte keď Vás dačo napadá...Ešte na záver spomeniem,že ma prekvapilo po prvom naštartovaní,vyprsknutie oleja na kryt varia,cez tú prepadovú hadičku z karburátora...nie moc no je to tam vidieť.No vidím,že som napísal hotový román o mojich trampotách zo skútrikom,len dúfam,že to nebude nikomu vadiť a keď už nič iné aspoň sa zasmejete!Prajem pekný deň!
.Nakoniec aj tá sa umúdrila,po donucovacích prostriedkoch v podobe hmatov a chvatov malého nožíčka...Ešte pred tým všetkým som samozrejme jemne namazal tesnenie pod valcom vazelínou,ako tu radil Vlady.Potom som už začal priťahovaciu procedúru hlavy s mojou malou nefunkčnou ráčňou (nejde ten rapkáč),pomocou ktorej som to opatrne s kríža popriťahoval.Nasledovalo už len rutinné nasadenie krytu nad valec,primontovanie sania na karbec a bočných plastových krytov a "trhač"bol ready to first start...Obul som si pevné topánky na prvé nakopnutie,nakoľko moje "tichošlapky"v ktorých som to montoval by to kopanie do štartovacej páky nezvládli a nastal okamich pravdy!Srdce mi tĺklo až kdesi v krku keď som pootočil kľúčikom v zapaľovaní a začal nakopávať...pôjde?nepôjde?Po pár pokusoch to "chytlo",samozrejme,že to muselo nasať palivo a už to vrkotalo!Byt som mal po chvíľke modrý od dymu a tak poďho dolu schodami zo štvrtého poschodia,von na slnko...No a teraz to príde...Skúter chytá na prvý šup,aj motoricky ide v poriadku,len mám menší problém v podobe takého nezvyčajného "rapkavejšieho"zvuku z výfuku,ako keď sa ide bez filtra sania...Neviem to presne popísať,no skúter má iný zvuk ako predtým.Je taký hlučnejší.Ešte ma napadlo,či to nemôže byť únikom spalín popri kolene výfuku na spoji pri valci,ale to som všetko poriadne podoťahoval!No a problém číslo dva:Vysoké otáčky po naštartovaní,ktoré som sa po zahriatí motora snažil skorigovať na karbeci tým vrchným šróbikom a jeho pootáčaním...Prekvapilo ma však,že sa to minulo účinku a ani po oboch krajných polohách sa otáčky výrazne nezmenili!Neviem či to nemá súvis s plynovým lankom,ktoré ešte po minuloročnej oprave robí hovadiny (občas)a to tým,že sa pri otočení riadítkami akoby zasekne a skútru samovoľne pridáva plyn.Predtým to robilo iba sporadicky a to po naštartovaní studeného motora,kedy sa stávalo,že som musel vypnúť motor zapaľovaním,čo ho išlo rozhodiť z vysokých otáčok!Nemôže to robiť ten automatický sytič?No teraz je to horšie,lebo naozaj po zatočení riadítkami doľava si to pridáva plyn...A ten voľnobežný šroub,akoby neplnil svoju funkciu!Inak prešiel som na skútriku zopár km a ide pekne za plynom aj dosiahol maximálku (75km/hod.),no tieto spomínané dve veci mi robia vrásky na čele!Takže chalani raďte prosím ak môžte keď Vás dačo napadá...Ešte na záver spomeniem,že ma prekvapilo po prvom naštartovaní,vyprsknutie oleja na kryt varia,cez tú prepadovú hadičku z karburátora...nie moc no je to tam vidieť.No vidím,že som napísal hotový román o mojich trampotách zo skútrikom,len dúfam,že to nebude nikomu vadiť a keď už nič iné aspoň sa zasmejete!Prajem pekný deň! .To Theruck...kľuku som nemenil,to by som v domácich podmienkach nezvládol...nemám na to náradie.Inak by som to hádam zvládol.No môžeš mať samozrejme aj pravdu...A Vlady...nie ja som nemyslel štelovanie vôle plynového lanka...ten horný šroub na karbeci,asi som sa zle vyjadril (moja chyba-sorry),myslel som ten pod ktorým je tá pružinka a pod ním je ten druhý na štelovanie bohatosti zmesy,avšak ako isto viete,na "Pežotoch"je tam vyžadovaný špeciálny kľúč a ten ja zasa nemám!A práve to potrebujem vyštelovať,bo mi dosť "zasiera"sviečku!A ešte...na tom karbeci tuším ani nieje z vrchu štelovanie napnutia lanka,nič také som tam nevidel...viem,že na babette i simsone také boli,tuná to bude myslím iba pri plynovej rukoväti.Opravte ma ak sa mýlim!A Vlady,aké tesnenie pod kolenom výfuku si myslel?Ja tam nič nemám...ide to kov na kov.Idem teraz von to pozrieť a skúsim trocha povoliť to lanko hore pri plyn.rukoväti,či to nepomôže.Zatiaľ veľmi pekne ďakujem za ochotu pomôcť!Ozvem sa až sa vrátim!Ahojte!
 .To Theruck...kľuku som nemenil,to by som v domácich podmienkach nezvládol...nemám na to náradie.Inak by som to hádam zvládol.No môžeš mať samozrejme aj pravdu...A Vlady...nie ja som nemyslel štelovanie vôle plynového lanka...ten horný šroub na karbeci,asi som sa zle vyjadril (moja chyba-sorry),myslel som ten pod ktorým je tá pružinka a pod ním je ten druhý na štelovanie bohatosti zmesy,avšak ako isto viete,na "Pežotoch"je tam vyžadovaný špeciálny kľúč a ten ja zasa nemám!A práve to potrebujem vyštelovať,bo mi dosť "zasiera"sviečku!A ešte...na tom karbeci tuším ani nieje z vrchu štelovanie napnutia lanka,nič také som tam nevidel...viem,že na babette i simsone také boli,tuná to bude myslím iba pri plynovej rukoväti.Opravte ma ak sa mýlim!A Vlady,aké tesnenie pod kolenom výfuku si myslel?Ja tam nič nemám...ide to kov na kov.Idem teraz von to pozrieť a skúsim trocha povoliť to lanko hore pri plyn.rukoväti,či to nepomôže.Zatiaľ veľmi pekne ďakujem za ochotu pomôcť!Ozvem sa až sa vrátim!Ahojte! To bol bonus na dlhé zimné večery - skladačka Scooter puzzle - keď to poskladáš je to návod ako držať Vivu pri živote a užívať si jazdu na nej. Veľa km nech ti to všetko slúži.
 To bol bonus na dlhé zimné večery - skladačka Scooter puzzle - keď to poskladáš je to návod ako držať Vivu pri živote a užívať si jazdu na nej. Veľa km nech ti to všetko slúži. 
 "Pažrúta"som zložil za necelé dve hodky.Už len musím vymyslieť ako nastaviť tú bohatosť zmesy,teda asi tak dáko ako radil Vlady...A inak skúter bude teraz aj tak až na druhom mieste,bo som zainvestoval do svojho zdravia a kúpil bike (horský bicykel),čo bola vždy moja parketa...Začal mi totiž rásť Antonio Banderas a treba s tým dačo robiť!Ďakujem ešte raz všetkým za rady a veď:To Be Continued!P.S.:Pripájam foto mojej novej lásky...
 "Pažrúta"som zložil za necelé dve hodky.Už len musím vymyslieť ako nastaviť tú bohatosť zmesy,teda asi tak dáko ako radil Vlady...A inak skúter bude teraz aj tak až na druhom mieste,bo som zainvestoval do svojho zdravia a kúpil bike (horský bicykel),čo bola vždy moja parketa...Začal mi totiž rásť Antonio Banderas a treba s tým dačo robiť!Ďakujem ešte raz všetkým za rady a veď:To Be Continued!P.S.:Pripájam foto mojej novej lásky... Tiež z VIVY...
 Tiež z VIVY...