Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
lacosta
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 947
Dátum registrácie: Ne Júl 26, 2009 10:34 am
Skúter: Aprilia SR50 Factory only ...
Bydlisko: Okres Skalica
Kontaktovať užívateľa:

Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#1 Príspevok od užívateľa lacosta » St Sep 05, 2012 10:18 pm

Stanleey ma poziadal o help ohladom naladenia karburatora orto 17,5 . Povodne tam bola seriovka. Moto je aerox, celkom zanovny (seriovka) jedine co sa vymenilo je karburator, klapky su s6 tassinari vforce a na airboxe neni kolienko (vstup) a lauf je s6 replica. Tryska je teraz 92.

Podarilo sa nam to dostat do stavu, ze odspodu taha az na plny plyn, ale obcas ked sa spomali a zasa prida tak sa tomu proste nechce ako keby sa to dusilo. Ihla je vtedy uplne dole, to jest segerovka uplne hore. Sviecka ma matnu ciernu farbu s nadychom (bronz, med) a bocne strany jazycka su na nej do siva. Je pravda, ze sme nemali moznost to testovat na dlhej drahe, max 1-2km.

Otazka je ci ta tryska nie je velka ? Akonahle dame ihlu hore tak sa tomu nechce a prska z vyfuku. Precital som par info a niekde sa pise ze je tryska mala, inde zas velka ... babo rad.

Este otazka pomimo, ma aerox rpm limiter v serii ? A kolko je max doporucene rpm pre seriovku, aby nedochadzalo k vyraznemu opotrebeniu.
Hail to the king baby !
Obrázok
Utíkej foreste utíkej, honí te kocour divokej ...

Užívateľov profilový obrázok
Bamma_boy
motorkár
motorkár
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: Ut Aug 05, 2008 10:08 pm
Skúter: Aprilia SR50 R
Bydlisko: KNM, Krásno nad Kysucou (17)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#2 Príspevok od užívateľa Bamma_boy » St Sep 05, 2012 10:43 pm

menšia tryska a ihlu hore, aspoň na strednú pozíciu. Typický jav pri chudobnej zmesi v kompetencii ihly, keď skúter ide celkom pekne, potom sa dá plný, pustí a zase plný a vynechá..
Tá tryska by mohla byť niečo okolo 80-85 správna, netuším.. ale 92 je moc.
A samozrejme potom k tomu doladiť vzdušník, nech to ide v pohode aj na 1/4 plynu.

Rpm limiter to podľa mňa nemá a ak aj áno, tak je postavený veľmi vysoko, ďaleko za max 50cc s ladákom. :good:

Užívateľov profilový obrázok
lacosta
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 947
Dátum registrácie: Ne Júl 26, 2009 10:34 am
Skúter: Aprilia SR50 Factory only ...
Bydlisko: Okres Skalica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#3 Príspevok od užívateľa lacosta » St Sep 05, 2012 10:54 pm

Dakovala ! :) ja som vravel, ze je to vela, ta tryska on zas opak ... nakolko odchadzam na dovolenku tak to nestihneme zajtra otestovat, ale dam urcite vediet ako to dopadlo.
Hail to the king baby !
Obrázok
Utíkej foreste utíkej, honí te kocour divokej ...

Užívateľov profilový obrázok
Bamma_boy
motorkár
motorkár
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: Ut Aug 05, 2008 10:08 pm
Skúter: Aprilia SR50 R
Bydlisko: KNM, Krásno nad Kysucou (17)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#4 Príspevok od užívateľa Bamma_boy » St Sep 05, 2012 11:05 pm

no ja mám na pia so 17,5kou #70 trysku, ale na Aeroxe to bude viac, minareli si vypýta. :)

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#5 Príspevok od užívateľa theruck » Št Sep 06, 2012 7:45 am

hlavne to testuj s polovicnym poctom valcov alebo s lahkymi vlacekmi aby sa ti to nedusilo kvoli tomu ze to nevladze

Užívateľov profilový obrázok
Stanleey
motorkár
motorkár
Príspevky: 1037
Dátum registrácie: Ut Sep 11, 2012 4:29 pm
Skúter: Yamaha Aerox R YQ50 & Husqvarna SMR 511
Bydlisko: Okres Skalica

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#6 Príspevok od užívateľa Stanleey » Ut Sep 11, 2012 4:40 pm

Lenže LaCosta zabudol spomenúť, že po cca 2 km jazde na plný plyn sa sviečka zbarvila do siva, takže sa mi znižovať číslo trysky nejako nechce.
Prílohy
03092012879.jpg
Farba sa mi vôbec nepáči.
(989.35 KiB) 21 stiahnutí
Naposledy upravil/-a Stanleey v Ne Mar 17, 2013 6:16 pm, upravené celkom 1 krát.
Yamaha Aerox R YQ50
S6 Sport PRO vario
S6 Sport PRO spojka, S6 R/T zvon
S6 PRO Replica
Dellorto PHVB 22, S6 V-Force3, S6 OF

Užívateľov profilový obrázok
Stanleey
motorkár
motorkár
Príspevky: 1037
Dátum registrácie: Ut Sep 11, 2012 4:29 pm
Skúter: Yamaha Aerox R YQ50 & Husqvarna SMR 511
Bydlisko: Okres Skalica

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#7 Príspevok od užívateľa Stanleey » St Sep 12, 2012 3:40 pm

theruck napísal:hlavne to testuj s polovicnym poctom valcov alebo s lahkymi vlacekmi aby sa ti to nedusilo kvoli tomu ze to nevladze
Mám tam 5g valčeky, priamo určené pre S6 PRO Replicu
Yamaha Aerox R YQ50
S6 Sport PRO vario
S6 Sport PRO spojka, S6 R/T zvon
S6 PRO Replica
Dellorto PHVB 22, S6 V-Force3, S6 OF

Užívateľov profilový obrázok
lacosta
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 947
Dátum registrácie: Ne Júl 26, 2009 10:34 am
Skúter: Aprilia SR50 Factory only ...
Bydlisko: Okres Skalica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#8 Príspevok od užívateľa lacosta » Po Sep 24, 2012 4:58 pm

Ty mrokan :D ved pisem ze boky boli do siva ... aj si nejak pokrocil ?, vsimol som si 9.9k rpm, ze by pokrok co som bol prec ?
Hail to the king baby !
Obrázok
Utíkej foreste utíkej, honí te kocour divokej ...

Užívateľov profilový obrázok
Stanleey
motorkár
motorkár
Príspevky: 1037
Dátum registrácie: Ut Sep 11, 2012 4:29 pm
Skúter: Yamaha Aerox R YQ50 & Husqvarna SMR 511
Bydlisko: Okres Skalica

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#9 Príspevok od užívateľa Stanleey » Po Sep 24, 2012 5:46 pm

EE, žiaden zázrak sa nekonal. Poctivo čakám na tvoj help.
A tých 9 900 ot/min. bol test na stojane ohľadne RPM limiteru na mojom CDI a predstav si, že funguje :shock:
Yamaha Aerox R YQ50
S6 Sport PRO vario
S6 Sport PRO spojka, S6 R/T zvon
S6 PRO Replica
Dellorto PHVB 22, S6 V-Force3, S6 OF

Užívateľov profilový obrázok
Davidian
moderátor
moderátor
Príspevky: 4571
Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#10 Príspevok od užívateľa Davidian » St Sep 26, 2012 9:20 am

Tie klapky daj naspat seriove a skus to znovu..
Tassinari na seriu - neeee!!
Točí ma telka..

Užívateľov profilový obrázok
Stanleey
motorkár
motorkár
Príspevky: 1037
Dátum registrácie: Ut Sep 11, 2012 4:29 pm
Skúter: Yamaha Aerox R YQ50 & Husqvarna SMR 511
Bydlisko: Okres Skalica

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#11 Príspevok od užívateľa Stanleey » Št Sep 27, 2012 12:22 pm

Prečo si myslíš David, že Tassinari niesu vhodné na sériu ?
Yamaha Aerox R YQ50
S6 Sport PRO vario
S6 Sport PRO spojka, S6 R/T zvon
S6 PRO Replica
Dellorto PHVB 22, S6 V-Force3, S6 OF

Užívateľov profilový obrázok
modreOKO
motorkár
motorkár
Príspevky: 2472
Dátum registrácie: Po Aug 31, 2009 8:12 pm
Skúter: Yamaha AEROX - Modroocko :)
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#12 Príspevok od užívateľa modreOKO » Št Sep 27, 2012 1:28 pm

trysku 92 som mal na Stage6 sport pro 70ccm doteraz ... takze na seriu by som urcite s tryskou siel nizsie..
..inak to ze sa pri pusteni plynu a naslednom pridani dusi je si myslim normalny jav (pokial to nie je prehnane) a da sa to eliminovat prostrednictvom boost botte [ak sa mylim prosim opravte ma] ..
a este jedna vec, ze farba sviece sa meni kazdu chvilu len musis sviecku pozerat fakt ze na plny plyn nejaky ten cas potom hned zastat a vtedy pozriet, nie ze na volnobehu 15minut a potom ju vymontujes odfotis ...

a este jedna otazka naco si menil karb ? a klapky,? ....
Yamaha AEROX - r-*projekt*polini corsa 0,7deci,21DO,multivar,elektr.vodna pumpa,Xkevlar...+++najmenej kazivý scooter z fóra

Užívateľov profilový obrázok
Stanleey
motorkár
motorkár
Príspevky: 1037
Dátum registrácie: Ut Sep 11, 2012 4:29 pm
Skúter: Yamaha Aerox R YQ50 & Husqvarna SMR 511
Bydlisko: Okres Skalica

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#13 Príspevok od užívateľa Stanleey » Št Sep 27, 2012 6:45 pm

Farba sviečky bola pri každom režime jazdy kontrolovaná skoro okamžite. To jest tak rýchlo, ako len trvá rýchle zastavenie, vypnutie motora a vymontovanie sviečky.Hore v prílohe je odfotená sviečka po prejdení cca 2 km na plný plyn a pri použitej tryske veľkosti 92 sa sfarbila do siva.
Teda aspoň podľa mňa, posúďte sami...
17,5 DO a klapky som menil pre dosiahnutie lepšieho plnenia valca.
Naposledy upravil/-a Stanleey v Ne Mar 17, 2013 6:16 pm, upravené celkom 1 krát.
Yamaha Aerox R YQ50
S6 Sport PRO vario
S6 Sport PRO spojka, S6 R/T zvon
S6 PRO Replica
Dellorto PHVB 22, S6 V-Force3, S6 OF

Užívateľov profilový obrázok
modreOKO
motorkár
motorkár
Príspevky: 2472
Dátum registrácie: Po Aug 31, 2009 8:12 pm
Skúter: Yamaha AEROX - Modroocko :)
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#14 Príspevok od užívateľa modreOKO » Št Sep 27, 2012 9:20 pm

Tak skus s novou svieckou prejst viac ako 2km :-) a inak polozil som viac otazok, ale ako myslis.
Yamaha AEROX - r-*projekt*polini corsa 0,7deci,21DO,multivar,elektr.vodna pumpa,Xkevlar...+++najmenej kazivý scooter z fóra

Užívateľov profilový obrázok
lacosta
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 947
Dátum registrácie: Ne Júl 26, 2009 10:34 am
Skúter: Aprilia SR50 Factory only ...
Bydlisko: Okres Skalica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#15 Príspevok od užívateľa lacosta » Po Okt 01, 2012 8:23 pm

Ok resume, final 88 tryska, segerka druha drazka od vrchu a ide to vyborne. Farba je matna cierna, po stranach do tehlova. Este tu nastava jeden mensi problem, ze za tu dobu v tomto stadiu to 1x alebo 2x proste z volnobehu nechcelo zabrat a potom to vystrelilo. Dokonca na volnobeh zacali stupat otacky. Mam pocit, ze to pri on / off motora reagoval sytic a dochadzalo k prechlastaniu ... Toto len hadam, este to otestujeme ked bude odpojeny a uvidime. Ked tak nech Stanleey doplni co som zabudol :D
Hail to the king baby !
Obrázok
Utíkej foreste utíkej, honí te kocour divokej ...

Užívateľov profilový obrázok
Stanleey
motorkár
motorkár
Príspevky: 1037
Dátum registrácie: Ut Sep 11, 2012 4:29 pm
Skúter: Yamaha Aerox R YQ50 & Husqvarna SMR 511
Bydlisko: Okres Skalica

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#16 Príspevok od užívateľa Stanleey » Po Okt 01, 2012 8:50 pm

Ja by som len dodal,že pri použití trysky číslo 95 sa sviečka zasa sfarbila do siva, čo nás teda riadne prekvapilo, ale nakoľko bolo telo výfuku potriesnené nespálenou palivovou zmesou, rozhodli sme sa číslo trysky znížiť a to na spomínanú veľkosť 88. S touto tryskou sa sviečka sfarbovala do hneda. Možno by bolo ideálne skúsiť trysku veľkosti 85, my sme sa rozhodli ponechať 88 a laborovať už len s nastavením ihly a vzdušníka.
Jazdné vlastnosti sú teraz perfektné, až na drobné zaváhanie pri prvotnom pootočení plynu, čo ale nieje pravidelné a budeme to ďalej riešiť...
Prílohy
01102012919.jpg
(643.29 KiB) 7 stiahnutí
Naposledy upravil/-a Stanleey v Ne Mar 17, 2013 6:14 pm, upravené celkom 1 krát.
Yamaha Aerox R YQ50
S6 Sport PRO vario
S6 Sport PRO spojka, S6 R/T zvon
S6 PRO Replica
Dellorto PHVB 22, S6 V-Force3, S6 OF

Užívateľov profilový obrázok
Stanleey
motorkár
motorkár
Príspevky: 1037
Dátum registrácie: Ut Sep 11, 2012 4:29 pm
Skúter: Yamaha Aerox R YQ50 & Husqvarna SMR 511
Bydlisko: Okres Skalica

Re: Nastavenie karburatora 17,5 - vymena za seriovy

#17 Príspevok od užívateľa Stanleey » Št Okt 18, 2012 7:14 pm

Dnes som nahodil trysku číslo 85, ségerovka na prostrednej drážke ihly a trasa dlhá 34 km. Pre istotu som variátor osadil 4,5g valčekmi, čo sa mi ale nejaví najideálnejšie, motor sa s nimi vytáča do obmedzovača, v blízkej budúcnosti nahodím podľa mňa ideálnejšie 4,7g valčeky.
Je podľa vás farba sviečky ideálna, alebo mám skúsiť ešte menšiu trysku, nakoľko bolo telo výfuku zasa od nespáleného paliva !?
Prikladám aj namerané hodnoty. Max. speed podľa GPS je 92 km/h, ale bolo to z mierneho kopca, s vetrom v chrbte ...
Prílohy
18102012926.jpg
(854.13 KiB) 5 stiahnutí
18102012929.jpg
(798.41 KiB) 5 stiahnutí
18102012933.jpg
(792.23 KiB) 5 stiahnutí
Yamaha Aerox R YQ50
S6 Sport PRO vario
S6 Sport PRO spojka, S6 R/T zvon
S6 PRO Replica
Dellorto PHVB 22, S6 V-Force3, S6 OF

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"